toerenteller afstellen; kan dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2011 20:14 #1087242
door V700 register
toerenteller afstellen; kan dat? is gemaakt door V700 register
hoi allemaal,
Ik zit (denk ik) met het volgende probleem:
De toerenteller van mijn 740 uit nov. 1985 had een toerenteller die het niet deed.
Ik heb op de sloop een andere tellerbak gehaald (een 740, ook benzine, 4 cil) het bj van deze sloper was ergens uit begin jaren '90 of eind jaren '80.
De tellerbak was in ieder geval hetzelfde, met dezelfde meters maar met andere aansluitingen. (stekker)
Ik dacht dat het te maken had met het feit dat ik een B230A blok heeft en de donor zal in ieder geval een injectie hebben gehad. (motor was eruit, papieren waren weg em heb niet gekeken op vin)
De toerenteller dus omgezet in mijn "oude" tellerbak omdat de sloopp tellerbak niet paste kwa stekkers.
De toerenteller doet het wel maar ik heb het idee dat hij niet de juiste toeren aangeeft. Is er een mogelijkheid om dit snel, simpel te controleren?
Bij 120 draait ie volgens de teller tussen de 2000 en 2500 toeren.
Er zitten achterop de teller 2 kleine schroefjes, is daar wat mee te doen?
Wie weet er raad?
Ik zit (denk ik) met het volgende probleem:
De toerenteller van mijn 740 uit nov. 1985 had een toerenteller die het niet deed.
Ik heb op de sloop een andere tellerbak gehaald (een 740, ook benzine, 4 cil) het bj van deze sloper was ergens uit begin jaren '90 of eind jaren '80.
De tellerbak was in ieder geval hetzelfde, met dezelfde meters maar met andere aansluitingen. (stekker)
Ik dacht dat het te maken had met het feit dat ik een B230A blok heeft en de donor zal in ieder geval een injectie hebben gehad. (motor was eruit, papieren waren weg em heb niet gekeken op vin)
De toerenteller dus omgezet in mijn "oude" tellerbak omdat de sloopp tellerbak niet paste kwa stekkers.
De toerenteller doet het wel maar ik heb het idee dat hij niet de juiste toeren aangeeft. Is er een mogelijkheid om dit snel, simpel te controleren?
Bij 120 draait ie volgens de teller tussen de 2000 en 2500 toeren.
Er zitten achterop de teller 2 kleine schroefjes, is daar wat mee te doen?
Wie weet er raad?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-05-2011 20:18 #1318112
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Aan de wijzer
Waarschijnlijk heb je bij het prutsen hiermee de wijzer van de toerenteller bewogen en verplaatst.
Hij zit niet strak "vast" op de as maar kan er redelijk losjes op bewegen.
Geef je dus een tik aan de wijzer, dan klopt ie niet meer.
Je kan hem eruit halen en de wijzer met de hand bewegen totdat hij de juiste toeren weer aangeeft.
Groeten,Gerben
Hij zit niet strak "vast" op de as maar kan er redelijk losjes op bewegen.
Geef je dus een tik aan de wijzer, dan klopt ie niet meer.
Je kan hem eruit halen en de wijzer met de hand bewegen totdat hij de juiste toeren weer aangeeft.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2011 20:23 #1318114
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmm OKE,
maar wat is dan
mmm OKE,
maar wat is dan de juiste toeren?
maar wat is dan de juiste toeren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2011 21:40 #1318121
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ligt aan je versnellingsbak,
Ligt aan je versnellingsbak, snelheid en achteras.
Probeer het anders met een elektronische toerenteller, hiermee kun je de analoge afstellen.
Probeer het anders met een elektronische toerenteller, hiermee kun je de analoge afstellen.
Moderators: Jerry Stam