vadis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2011 11:26 #1087129 door V700 register
vadis is gemaakt door V700 register
Een tijdje geleden heb ik via marktplaats een cd-rom gekocht met vadis erop. Ik heb dit op mijn harde schijf gezet, maar ik kan het niet openen omdat er een wachtwoord gevraagd wordt. Ik heb geprobeerd de verkoper te benaderen maar helaas, waarschijnlijk met de noorderzon vertrokken, hij reageert nergens op niet op e-mail, noch op zijn gsm.
Nu ben ik voornemens om de koppakking van mijn 960 3 ltr 1996 te gaan vervangen, ik heb dit nooit gedaan toch wil ik het zelf gaan doen, is er een geacht medelid die de gegevens van dit karwei op vadis heeft staan en dit naar mij zou willen sturen.
Ik heb enkele jaren geleden een Fiat 600 gekocht bouwjaar 1975, dat ding was zo rot als een mispel, de zon scheen aan alle kanten door het plaatwerk heen. Ondanks dat ik nog nooit een lasapparaat in handen had gehad, heb ik een halfautomaat gekocht hier en daar mijn oor te luisteren gelegd, en ben ik er zelf aan begonnen met als resultaat dat de carosserie nu puntgaaf is, het ding is nog lang niet klaar, maar dat hoeft ook niet. Als ik zin en tijd heb wordt er weer aan gewerkt, soms weken niet dan weer een tijd elke avond, het zal echt nog wel een keer klaarkomen.
Maar als me dat lukt moet een lekke koppakking van een 960 ook wel lukken, dus als iemand deze gegevens heeft dan hoor ik het graag!!!!!
Henk
lid 1203

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2011 12:26 #1317297 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Vadis
Henk, ik vrees dat Vadis alleen informatie geeft over de locatie van een en ander maar een complete handleiding staat er niet in. Gebruik de zoekfunctie eens er staan diverse verhalen en kan me herinneren dat Frits (lid 975) dat nog niet zolang geleden ook gefikst heeft. Als het te krijgen is kan je ook een handleiding kopen van Haynes voor de 960. Ik heb het ook gedaan met de 945 maar aan die info heb je niet veel! Succes en als Vadis niet gaat werken kan ik je wel een werkende versie sturen hoor. PB me maar even met je adres gegevens en ik stuur het op.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
22-05-2011 14:23 #1317315 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic installatie
zie e-mail

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2011 23:12 #1317431 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bestandje
Hallo Henk
Staat er op de CD (of DVD) niet een bestand waarin de inloggegevens staan?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2011 23:37 #1317437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B630FS
Hieronder info voor een B630FS er is echter ook een B630GS. Wil je het hele verhaal met plaatjes en voor de juiste motor laat dat dan even weten met vermelding van het juiste motor type. Ik zet het dan gewoon in een lange GIF Het is wel Engels.......

Mvg,
Edwin

Replacing cylinder head/gasketSpecial tools: 999 5199 , 999 5449 , 999 5450 , 999 5451 , 999 5452 , 999 5453 , 999 5454 Remove battery negative lead and drain coolantDisconnect battery negative lead.Remove expansion tank cap.Open nipples on the right side of the engine, use hoses to lead off coolant.Close the nipple.Expose right side of cylinder headCarry out operation 1-3 in Check/replacing exhaust system .Remove two coolant pipe screws.Remove timing belt/tensioner damping unitCarry out operation Replacing timing belt/tensioner damping unit .Remove inner timing cover screw.Expose left side of cylinder headCarry out operation 1 - 4 and 7 in Replacing intake manifold .Remove engine coolant level sensor connector.Remove radiator hose from thermostat housing.Remove:-ignition coils, mark up each ignition coil-camshaft pulleys, use counterhold 999 5199 , mark up camshaft pulleys (inlet respective outlet).Remove rear components:-camshaft position (CMP) sensor-bracket connector-ground points 1 and 2.-temperature sensor connector-radiator hoses at rear edge.Remove cylinder head upper halfRemove the 46 screws.Tap up the upper half carefully with a copper hammer at the stop lugs and front edge of the camshafts.Remove camshafts.Remove cylinder headSlacken off cylinder head screws from the outside in.Remove cylinder head.Remove cylinder head gasket.Clean:-exhaust joints exhaust manifold/cylinder head-cylinder block gasket face-coolant pipe gasket face-cylinder head upper/lower halves gasket facesNote! A metal scraper may not be used. Use a soft putty knife and gasket solvent P/N 1 161 340-3.If gasket solvent is being used a fume hood or extractor must be used.Align the crankshaft as markedRemove starter motor.Screw out cover plugInstall adjustment tool 999 5451  for the crankshaft.Turn crankshaft counter-clockwise until it stops.Install lower cylinder head halfInstall: new cylinder head gasketoil the screws.Torque tighten the screws in three stages according to the order, see illustration:1. 20 Nm2. 60 Nm3. 130°Install new O-rings around the spark plug wells.Lubricate the camshaft bearing seatsApply liquid gasketApply liquid gasket P/N 1 161 059-9 on the cylinder head upper section using a roller.Note! Ensure that the liquid gasket does not get into the coolant or oilways.Lubricate the camshaft bearing seatsInstall camshafts, secure camshafts at the front edge with holders 999 5453  and rear of camshafts using camshaft adjustment tool. 999 5452 .Install upper half of cylinder headPosition upper half.Pull down onto cylinder head using press tool 999 5454  (2 x).Tighten upper half from the inside out, tighten to 17 Nm.Remove tool 999 5453  and tool 999 5454 .Install front camshaft sealsUse drift 999 5449 .Grease seal.Tap in seal.Install camshaft pulleysPosition the upper timing cover.Install camshaft pulleys, align according to marking.Tighten camshaft pulleys with two screws.Lift out the upper timing cover.Install inner timing cover screw.Install camshaft beltPlace belt around crankshaft and right idler pulley.Place belt over camshaft pulley, around coolant pump and press the belt over the tensioner pulley.Install tensioner damping unitInstall tensioner damping unit screws, torque to 25 Nm.Slacken off the two camshaft pulley screws.Pull the lock pin out of the tensioner/damping unit.Tighten camshaft pulleysInstall the third screw and tighten screws to 20 Nm.Use counterhold 999 5199 .Remove holdersRemove holders999 5451 , 999 5452 ).Remove crankshaft adjustment tool and install cover plug/starter motor.Remove camshaft adjustment tool.Install upper timing cover.Turn engine crankshaft two turnsCheck that markings line up on the crankshaft and the timing gear pulley.Install rear camshaft sealUse drift 999 5450 .Grease seal.Press in seal.The seal is usually positioned flush with the inner champfer edge.If there are grooves on the shaft end the seal can be pressed in a further 2 mm..Install:-temperature sensor connector-ground terminal 1 and 2-cover-bracket connector-damper (Note! position)-camshaft position (CMP) sensor-radiator hosesInstall:-ignition coils-spark plug cap-front timing cover-auxiliaries belt-vibration damper protective panel-Splash guard under the engine.Assemble cylinder head left sideInstall intake manifold according to operations 11–12 and: 14 in Replacing intake manifold Install radiator hose to thermostat housing.Install engine coolant temperature (ECT) sensor.Assemble cylinder head right sideInstall:-coolant pipe with new gasket-exhaust manifold with new gaskets-heat deflector plate-front exhaust pipeNote! Slacken off flange joint downstream of the three-way catalytic converter (TWC) and then retighten to 25 Nm. This is to avoid any tension in the system.Fill with coolant/Replace oil and oil filterReconnect battery negative lead.Top up oil.Oil capacity including filter........5.75 liters.Oil capacity excluding filter........5.25 liters.Fill cooling systemRun the engine until the thermostat opens and top up if necessary.Check for leaks.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2011 09:33 #1317472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is deze site ook te
Is deze site ook te vertouwen? Kun je Vadis downloaden. Ik heb nog nergens op gedrukt, omdat ik niet weet of het safe is.

thepiratebay.org/torrent/3512164/VADIS_volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2011 22:26 #1317600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uTorrent

willemvAnbenthem schreef : Is deze site ook te vertouwen?
thepiratebay.org/torrent/3512164/VADIS_volvo

The Piratebay is een hele bekende (in oorlog met buma/stemra) torrent site, zolang je niet op de adds klikt en alleen op de torent link is het allemaal wel ok.

Echter The Piratebay host die bestanden niet zelf en op de aanwezigheid van narigheid in de uiteindelijke download hebben zij dus weinig invloed (er kan zomaar een payload of virus in zitten).

Veder heb je een programmatje als uTorrent (gratis) nodig op een en ander te kunnen downloaden.

Mvg,
Edwin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2011 21:41 #1317706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adss? Wat is dat nu
Adds? Wat is dat nu weer.
Maar niet doen dus?

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
25-05-2011 07:48 #1317761 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ervaring

Driving-around schreef : Echter The Piratebay host die bestanden niet zelf en op de aanwezigheid van narigheid in de uiteindelijke download hebben zij dus weinig invloed (er kan zomaar een payload of virus in zitten).

als je geen ervaring met torrents heb doe het dan niet.
vooral de laatste tijd weer veel rotzooi via The Piratebay.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 09:33 #1317775 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Hoi Henk
Misschien heb je hier wat aan voor de 960: caunter.ca/volvo960/cv14797.pdf
Groetjes Bouke

Moderators: Jerry Stam