dimlicht uit bij mistlicht aan????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 22:31 #1087076 door V700 register
dimlicht uit bij mistlicht aan???? is gemaakt door V700 register
Hoi Volvofielen.
Ik heb vanaf ik mijn rijbewijs had geleerd mistlicht aan dimlicht uit.
Maar bij mijn volvo gaat het dimlicht niet uit als ik het mistlicht aan doe.
Dus bij mist kijk ik tegen een scherm van licht aan omdat mijn mistlicht nog brand.
Hoe zit dit????
John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-05-2011 22:34 #1316962 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic De knop draaien
De "verlichtings" knop simpelweg draaien naar "stadslicht" dan is je dimlicht uit en staan je mistlichten nog aan.
Ik rij zelf het liefst met dimlicht en mistlampen allebei aan, kijkt het lekkerst vind ik. (geen grootlicht, dat word te veel)
Groeten,Gerben

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 22:58 #1316965 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Breedstralers
Officieel mag het niet, dus moet je ze handmatig uitzetten (op stadslicht dus)
Maar het is op een donkere weg ook welles lekker wat bredere verlichting te hebben, zonder je tegenliggers te verblinden.
NB als goed het mist of sneeuwd wil je je dimlicht graag uitzetten. Je zit in je eigen licht te staren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2011 10:59 #1317018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dimlicht uit
Ik dacht dat het vanzelf moest gaan als ik het mistlicht aan deed.
Maar ik begrijp dat het niet mag, en dat je het zelf moet doen.
Heel duidelijk mijneheren dank.
John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2011 01:21 #1317121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mistlicht en dimlicht mogen
Mistlicht en dimlicht mogen wel tegelijk aan, artikel 34 van het RVV.

<p style="color: #013854; font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 20px; margin-left: 0px; line-height: 1.4em; font-size: 1.1em; padding: 0px;"><strong style="padding: 0px; margin: 0px;">Art. 34: <a name="Gebruik mistlicht" title="Gebruik mistlicht"></a>Gebruik mistlicht.[/b]<p style="color: #013854; font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 20px; margin-left: 0px; line-height: 1.4em; font-size: 1.1em; padding: 0px;">Bestuurders van motorvoertuigen en gehandicaptenvoertuigen mogen mistlicht aan de voorzijde voeren bij:<ul style="color: #013854; font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 20px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 10px; list-style-position: outside; list-style-type: square; border: 0px solid #ff00ff;"><li style="margin-top: 10px; margin-right: 0px; margin-bottom: 10px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 10px; list-style-type: disc; list-style-position: initial; list-style-image: initial; line-height: 1.4em; border: 0px solid #ff00ff;">mist<li style="margin-top: 10px; margin-right: 0px; margin-bottom: 10px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 10px; list-style-type: disc; list-style-position: initial; list-style-image: initial; line-height: 1.4em; border: 0px solid #ff00ff;">sneeuwval<li style="margin-top: 10px; margin-right: 0px; margin-bottom: 10px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 10px; list-style-type: disc; list-style-position: initial; list-style-image: initial; line-height: 1.4em; border: 0px solid #ff00ff;">regen,[/list]<p style="color: #013854; font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 20px; margin-left: 0px; line-height: 1.4em; font-size: 1.1em; padding: 0px;">die het zicht ernstig belemmert. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.<p style="margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 20px; margin-left: 0px; padding: 0px;">Hoeven bestuurders, dus het mag wel.<p style="margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 20px; margin-left: 0px; padding: 0px;">Voor 1990 was het volgens mij inderdaad verboden, maar ja wie weet nu zonder een spotje van postbus 51 dat er een wet is veranderd.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2011 09:32 #1317129 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Apart
Toen ik de 480 in 2003 tegen m'n voorganger parkeerde in de mist kreeg ik van de agent te horen dat ik dimlicht wel aan had moeten hebben. (ik reed met alleen mistlicht om mezelf niet te verblinden)
Achteraf niets meer van gehoord, dus het bovenstaande klopt wel, maar zelfs de agenten weten soms niet wat de regels zijn.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Moderators: Jerry Stam