airco koppeling
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na 8 (storingsvrij) jaar 406V6 automaat toch een V90.
Begint niet helemaal goed. 1 maal niet meer willen starten. Viel mee temp sensor vervangen. maar nu 2 wkn verder:
Mijn airco valt uit bij hitte, lees file, stadsverkeer, de luchtspleet van de koppeling is te groot en er moet dus een dunner ringetje tussen.
Nu krijg ik de koppeling (de magneet schijf, dus niet de poelie) niet los.
Ik heb een keer een site gevinden waar iemand zelf een trekkertje had gemaakt. Er zitten tenslotte drie gaatjes met schroefdraad op . maar helaas niet meer te vinden.
Ik heb er weinig zin in om de pomp te demonteren.
Wie helpt? dank
Overigens heb ik recent de bak gespoelt, wat een verschil! schakelt nu bijna als een ZF bak. Ook brandstoffilter vervangen en Fotre injector treatment in de tank. Parijs heen en weer met 1 op 10.5.
V90 limited 204pk a-t/zilver/1997/152000km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zie ook de bijbehorende <a href="/node/37807" target="_blank">informatiepagina</a>. Dit is op een 940. Ik weet niet of je bij een V90 ook zoveel ruimte hebt.
Hier is nog een <a href=" www.volvo850forum.nl/index.php?topic=9405.msg208134#msg208134 " target="_blank">linkje, maar met die methode was ik bang de koppelingsplaat te beschadigen, vandaar dat ik dus die trekker aangepast heb.
En <a href=" www.matthewsvolvosite.com/downloads/Volv...0-S70-V70-AC-Fix.pdf " target="_blank">hier iemand die een trekker van een oud remblokje heeft gefabriekt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
super bedankt
dit is precies wat ik zocht en helaas zoveel ruimte voor de trekker heb ik niet dus ik zal zelf wat moeten maken
bedankt
groet
Michael
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bout afslijpen kan natuurlijk ook. Als ik de ruimte niet had gehad was dat waarschijnlijk mijn oplossing geweest.
De trekker uit de derde link van mijn vorige post is wel veel platter (want bedoeld voor een 850, waar de ruimte minimaal is).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn ervaring is dat het nog veel beter is tegen het belasten dat je er ook nog eens een slagtrekker van maakt....
Dus poelie trekker met dop over een draadeind,eerst opspannen en dan los kloppen.
Werkt super .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het gedaan zoals op het 850 forum in bovenstaand linkje word uitgelegd. Voorzichtig draaien met 3 maal een M6 boutje. Komt geen geweld bij te pas, kon het bij wijze van spreken met mijn blote handen eraf draaien (ok, beetje overdreven...) Maar de poulie was er snel af zonder beschadiging.Pietjeprecies schreef : Hier is nog een <a href=" www.volvo850forum.nl/index.php?topic=9405.msg208134#msg208134 " target="_blank">linkje, maar met die methode was ik bang de koppelingsplaat te beschadigen, vandaar dat ik dus die trekker aangepast heb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Teveel kans dat het lager van de poelie erachter beschadigd door het kantelen van die 3 boutjes in de veerstalen plaat van de magneet koppeling.
Beter is de bovengeschreven manier!
Heb er al meerdere gezien die hiermee de boel kapot hebben gemaakt!
Dus niet adviseren....(snap dat goed bedoeld is)
Mvg Chris