Wel/niet ring pakking +rep set ivm kat en voorpijp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 07:09 #1086761 door V700 register
Betreft: 940 Sedan 1992 B230f LPG g3
Zit er nu wel of niet een stalen ring als pakking tussen de verbinding van de voorpijp en de kat, bij sommige 740/940 zie je de stalen ring wel en bij sommige 740/940 zit hij er niet tussen.
Bij deze 940 is de verbinding tussen voorpijp en kat verrot/weggeroest dus moet er een reparatiesetje op , maar ja moet er dan wel of niet die stalen ring tussen ?
De rep setjes zijn die van bv scandcar die bestaan uit de 3 segmenten aan de ene kant en 3 segmenten aan de andere kant welke ook met 3 bouten/moeren aan elkaar gezet worden.
<a href=" volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/pr...p;products_id=298233 "> volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/pr...p;products_id=298233
Zijn er nog ander mogelijkheden ipv dit 3 delige set , dus zoiets als de setjes die timen wel eens heeft gehad en bestaan uit 2 halve maantje die je om de voorpijp heenzet en dan deze halve maantje aan elkaar last en ook hetzelfde om de pijp van de kat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 10:45 #1314786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

Fred 740 schreef : Zijn er nog ander mogelijkheden ipv dit 3 delige set , dus zoiets als de setjes die timen wel eens heeft gehad en bestaan uit 2 halve maantje die je om de voorpijp heenzet en dan deze halve maantje aan elkaar last en ook hetzelfde om de pijp van de kat.

Ja, lijkt me wel, <a href=" cgi.ebay.co.uk/250-x-63-2-5-x-10-Flexibl...Clamps-/250772465250 " target="_blank">gewoon dit, toch?
Flex buis, effe de maat checken, juiste bestellen en klaar ben je.Nooit meer gelazer met die ring, koppeling en gasdicht op een nette manier.
En nog goedkoper ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 14:20 #1314797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oplossing door Bas
Bij jouw oplossing Bas  is het dan noodzakelijk om een flexibele verbinding te hebben of gewoon een vaste verbinding tussen kat en voorpijp .
Normale met de driehoek flens is er ook een vaste verbinding tussen kat en voorpijp
Alleen zo te zien bij Bas zijn oplossing moet je wel de flensen die er nu opzitten onder de auto er zien af te slijpen,  je kunt het flexibele verbindingstuk er anders niet over heen krijgen .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 14:49 #1314813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling

Fred 740 schreef : Bij jouw oplossing Bas  is het dan noodzakelijk om een flexibele verbinding te hebben of gewoon een vaste verbinding tussen kat en voorpijp .

Het is noodzakelijk een verbinding te hebben die kan torderen, al is het maar minimaal.

Fred 740 schreef : Normale met de driehoek flens is er ook een vaste verbinding tussen kat en voorpijp

Neen, is geen vaste verbinding, is een dubbele flens al dan niet met stallen pakkingring, die kan torderen.Als je gas geeft draait het blok iets, maar de pijp hoort te blijven zitten waar ie zit.Vastlassen is daarom geen optie.

Fred 740 schreef : Alleen zo te zien bij Bas zijn oplossing moet je wel de flensen die er nu opzitten onder de auto er zien af te slijpen,  je kunt het flexibele verbindingstuk er anders niet over heen krijgen .

Dat is correct.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 15:04 #1314817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou beste mensen
Het is gewoon een vaste verbinding zonder pakkingring.

Aandraaien en VAST ..

Met de tijd komt er ruimte op en brand er ijzer tussenuit weg

Dan de uiteinden eraf zagen en een pijp ertussen (overheen) met twee doodordinaire klemmen.

Dat kleine beetje bewegen van de motor wordt opgevangen door de ophangrubbers aan het eind van het systeem.

Het is geen hi-tech hoor, het is een uitlaat !

Zet 'm op Fred !

Mvg, Rolf

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 16:47 #1314825 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Mis

rolfroderick schreef : Het is gewoon een vaste verbinding zonder pakkingring. Aandraaien en VAST .. Met de tijd komt er ruimte op en brand er ijzer tussenuit weg Dan de uiteinden eraf zagen en een pijp ertussen (overheen) met twee doodordinaire klemmen. Dat kleine beetje bewegen van de motor wordt opgevangen door de ophangrubbers aan het eind van het systeem. Het is geen hi-tech hoor, het is een uitlaat ! Zet 'm op Fred ! Mvg, Rolf

Het lijkt mij dat je het mis hebt het gaat hier om een B230 F (B).
Er zit en in de voorpijp en in de kat een conische rand daar tussen past dan de ring.
Ik denk ook niet dat de ring van ijzer is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 17:56 #1314840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

wp001 schreef : Ik denk ook niet dat de ring van ijzer is.

Maar dan is het staal, in welke vorm dan ook.Ik heb hem bij het opruimen toevallig gezien, in mijn schuur, is echt een metalen ring, geen rubber of wat dan ook.
En nee, Rolfroderick, een vaste verbinding tussen vlampijp en kat is GEEN GOEDE OPLOSSING.
Ja, het werkt, maar het hoort niet voor niks anders.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 19:24 #1314842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat flexibel-stuk zoals het
Dat flexibel-stuk zoals het hierboven staat in de link lijkt mij ideaal! Ik moet bij mijn auto die verbinding ook eens nazien. Ik zag laatst dat de boutjes nog maar flinterdun zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 20:07 #1314844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel een stalen/ijzeren ring
Zoon kwam net thuis van werk en gelijk even er onder gekeken naar het euvel:
De ring zit er nog tussen en zelfs de flenzen zijn nog dik genoeg alleen zit waarschijnlijk het probleem erin dat de bouten /moeren ervan eens aangedraaid moeten worden.
Je kunt nu flenzen rondom de katpijp/voorpijp rondom draaien.
Eens gaan kijken in de facturen(van vorige eigenaar , ook V700lid) wanneer de kat/voorpijp vervangen zijn.
De bouten/moeren maar eens flionk met wd40 ingespoten net en straks nog maar eens doen en dan kijken of de bouten/moeren nog aan te draaien zijn.
Kan alleen zo op straat niet zo makkelijk zien of de bouten aan de flens vastgelast zitten (bij sommige flenzen wel) of dat deze erin geperst zitten .
Gelukkig blijft in ieder geval zo te zien de beiden pijpen nog wel aan elkaar hangen , maakt nu alleen wat meer geluid (gaat s morgens om half zes weg) doordat er tussen deze flenzen nu een en ander aan geluiden uit komt
Net maar even geprobeerd de moeren los te draaien , maar ivm de roestige moeren krijg ik er geen sleutel 13 meer op en 14 is te groot.
Er zijn toch ook ringsleutel/steeksleutels met een ander vertanding/dus geen rechte bek/opening waarmee je dergelijk moeren toch wel los kunt krijgen , waarmee je dus ook op niet rechthoekige moeren/bouten toch grip hebt.
Kan alleen niet zo gauw op de naam komen van dat soort gereedschap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2011 20:16 #1314849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rotboutjes.
't Zijn echt rotboutjes, die drie in de flens.
Wat je nog zou kunnen proberen, is de drie doorslijpen (dan vallen de moeren er min of meet af/uit) waarna je met een forse kettingpons de eindjes eruit zou moeten kunnen drukken.Maar dan niet eentje voor een fietsketting, maar motorketting of zo, als de kop maar door de opening past.
Je had toch een reparatieset van mij gekocht, ooit?Dan kan je ring aan die kant waar de eindjes in blijven zitten eraf slijpen en de reparatieset toepassen, klaar toch?

Moderators: Jerry Stam