Motorblok verwarming op 220 volt
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Klinkt interessant! Heb je ook wat meer informatie over het apparaat? Op de site waar je naar verwijst van de garage staat er verder niets over, behalve dan dat het met 220V werkt en blijkbaar 2000W trekt.De term "FoB" komt uit de shipping-wereld, Ningbo is een voorstad van Shanghai en CE is een Europese toelatingseis voor goederen. Weet je ook wie de fabrikant is? Een zoektocht naar het model nummer rS-8003 leverde bij mij niets op...
Veder ben ik benieuwd hoe de bekabeling gaat van je auto naar het stopcontact?Ik zit er ook over te denken om zoiets in te gaan bouwen.
Greets, Leon.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Die gaat gewoon in het stopcontact in mijn hoek.
Het komt zo als zo veel uit het verre oosten en het werkt goed, maar wie het maak
dat weet ik niet.
Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de tip dus!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben wel benieuwd hoe u dat ziet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk niet dat je hierin moet investeren als brandstofbesparing de doorslaggevende factor is. Zie het voornamelijk als comfortverhogend en als een manier om je motor te beschermen tegen (extreem) koude starts.krots4 schreef : Is het minderverbruik van je auto (doordat deze dus al warm is) het overwegen waard ten opzichte van de kosten van aanschaf en stroomgebruik?
Ben wel benieuwd hoe u dat ziet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
lees dit eens rustig door www.volvo700vereniging.nl/node/14676 .
Ik heb bewust voor de andere blokverwarming gekozen en niet voor het bovenstaande.
Hej då Toon
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toon schreef : Hej hej Marc,
lees dit eens rustig door www.volvo700vereniging.nl/node/14676 .
Ik heb bewust voor de andere blokverwarming gekozen en niet voor het bovenstaande.
Hej då Toon
Hej Toon,
Dat linkje bevat slechts 1 bericht waarin wordt gevraagd naar ervaringen met een 220V verwarmingselement. Was ik vrij snel op uitgelezen
Groet,
Marc
EDIT: Puntje uit link verwijderd, dan doet ie het wel! Thnx voor de tip!
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Mazzel
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Welke heb je gekozen en waarom?Ik vraag dit, omdat ik geneigd ben om voor het Waeco/DEFA-systeem te kiezen. Dat ziet er overigens precies hetzelfde uit als het Calix-materiaal, met een verschil in de optie van een circulatiepomp (die ik er wel bij zou willen hebben).Voor de kabel zit ik te denken aan een veerrolsysteem (denk aan de slanghaspel van de luchtslangautomaten bij tankstations bijvoorbeeld) te monteren achter/onder de voorbumper.Als mijn budget het toe zou laten, kocht ik echter weer een Webasto Thermo Top met TeleStart afstandsbediening. Dat kost weliswaar brandstof, maar het gemak en comfort is fantastisch. Dit had ik in de laatste leasebak: niks voorprogrammeren, gewoon zodra de wekker gaat op het knopje drukken en een drie kwartier later met je vers gezette kopje cappucino in een warme auto stappen...