Snaar van de airco lostrekken, mag dat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 18:28 #1086481 door V700 register
Snaar van de airco lostrekken, mag dat? is gemaakt door V700 register
Hallo, een klein vraagje...
Kan ik simpelweg de airco van de aandrijving afhalen en wel laten zitten? Zitten daar risico's aanvast?

Probleem is als volgt: bij het vervangen van de v-snaren vanochtend bleek de hoge slijtage veroorzaakt door een kapotte achterste poulie. Nu moest ik snel een oplossing vinden, 's middags weer een afspraak, dus heb ik een korte snaar gehaald (enkel) en alleen over de stuurbekrachtiging heen gelegd. De aircopomp is nu nog wel aangesloten op het koelcircuit maar niet op de krukas.

Als dit zonder problemen kan blijf ik er nog een x-aantal kilomters mee rondrijden tot ik tijd heb de poulie te vervangen.

Ter info: bij mijn B234F zitten de stuurbekrachtiging- en airco-pomp samen met een dubbele snaar op de krukas, een enkele dunne lange snaar drijft de waterpomp en dynamo aan. Bij de auto-onderdelen zaken hadden ze blijkbaar wat moeite dit 'systeem' terug te vinden in de boeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 18:34 #1312991 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Ja hoor Folkert,
das voor korte tijd zeker geen probleem. Bij mensen die em 's winters niet aanzetten overkomt de airco hetzelfde effect.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 18:50 #1312992 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet kunnen
Moet kunnen lijkt me, want als je de airco niet gebruikt dan is de aandrijving van de airco compressor ook losgekoppeld en draait die poulie dus gewoon mee met de vsnaar. Dus als je de vsnaar weghaalt dan gebeurt er verder niets. Misschien wel verstandig om er niet tijden zonder te rijden want ik kan me voorstellen dat als je de airco nooit aanzet dat dan die koppeling niet meer lekker werkt (rust roest zeg maar). EDIT Leon was net iets sneller, zelfde conclusie :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 10:14 #1313123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!
Dank voor de geruststelling :-) Dan rij ik even een paar weken zonder airco, stuurbekrachtiging draait in ieder geval weer lekker.

Moderators: Jerry Stam