Probleem, met spoed hulp gevraagd. Update: We leven weer.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 17:56 #1086380 door Peter van Luijk
Nu met pech in amsterdam, morgen gemert in de planning. Wie heeft er een ambulance om of nu naar gemert te gaan uit amsterdam of morgen vanuit leiden? Contact op 0641507067. Voor hulp zal een goede fles naar keuze overhandigd worden. :-) Maar eigenlijk wel heel :-(
als iemand kan helpen word ik wel heel weg blij. Laat het alstublieft even weten. .Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 18:28 #1312406 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic wat voor pech?
Catastrofaal, of op locatie/sleuteldag te fixen.
Deze hulproep is erg cryptisch

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-04-2011 18:41 #1312409 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic ANWB een optie?
Als je lid bent brengt de ANWB wegenwacht je naar een garage die jij kiest.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 19:06 #1312416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voicemail.
Ik heb je voicemail ingesproken.
Overigens is het inderdaad wel een summiere omschrijving.....;-)
Alweer onderweg?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 19:19 #1312419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderweg

Baseman schreef : Ik heb je voicemail ingesproken.Overigens is het inderdaad wel een summiere omschrijving.....;-)Alweer onderweg?

Net uit zeer betrouwbare bron vernomen dat e.e.a. weer( tijdelijk?) rijdend is.Als alles goed blijft gaan zal  Peter zal ongetwijfeld over niet al te lange tijd hier de details opschrijven...

gR

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 20:05 #1312426 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Om te beginnen...
Rudiger dank voor het aanbod om te blijven eten.
Hein dank voor je interesse.
De voicemailers, dank, snap niet waarom ik jullie niet heb gehoord.
Het volgende was het geval. Ik heb vanmiddag nog even met gemert gebeld voor mogelijk nodige onderdelen, welke wel op voorraad zouden zijn. Daarbij het probleem even doorgesproken waarop ik het advies kreeg om de WGA los te koppelen. Dan wist ik in iedere nog eens zeker of de turbo nu eigenlijk wel goed werkt.
Ik kan u zeggen, de rugleuning van de stoel is goed gevoeld, wat een accelaratie had ik, tot zo'n 4000 toeren.
Plof, dood. Wel starten, maar direct uitvallen met een sissend geluid. Hierbij sloeg de angst dus wel toe, want ja... ik had zonder geregelde druk gereen en wie weet waar die druk heen is gegaan. Ik vreesde grote vrezen voor bijvoorbeeld de koppakking of ander onderdeel wat ik opgeblazen zou kunnen hebben, vandaar mijn oproep.
Wat bleek, ik had de slang die aan de CIS klep zit niet goed genoeg bekeken. Deze bleek er toch vanaf geschoven te zijn. De anwb was echter scherp en zag dit wel. Dus even later was ik weer op weg met een opnieuw aangesloten luchtslang op de CIS klep.
Ben dus weer thuis en verwacht morgen gewoon met een niet functionele turbo aan te rijden op gemert.
Gegroet.

Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 21:19 #1312443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

Petervanluijk_740-1992 schreef : Ik kan u zeggen, de rugleuning van de stoel is goed gevoeld, wat een accelaratie had ik, tot zo'n 4000 toeren.

Ik heb best behoorlijk vertrouwen in Gemert en denk dat er een deel van de uitleg of verloren gegaan is, of niet opgevolgd, want met losse WGA tot 4000 rpm doortrekken, moet je ECHT niet meer doen.
Je turbo blijft dan opspoelen, druk opbouwen en de veiligheid die bij overdruk het systeem moet 'ontluchten' is geheel verdwenen.Morgen gewoon met WGA stang naar Gemert, dan maar zonder whoesh, maar liever wel aankomen, dan niet, toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 21:21 #1312446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd
Idd, zonder WGA stang weet je zeker dat de klep dicht blijft. Met WGA had je geen boost, dus wellicht stond de klep dan wel open.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 21:24 #1312450 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Actuator
Nou, wees blij dat die slang er vanaf geschoten is want dat heeft je waarschijnlijk behoed voor echte schade.  Had Gemert je nog gemeld dat je je rechtervoet niet heel lang naar beneden moest houden?.
Goede nieuws is natuurlijk wel dat nu duidelijk is dat je WG-actuator niet goed is. Morgen moeten we daar maar eens naar kijken maar ik denk dat die met heel weinig moeite uitgetrokken kan worden en dus ook met heel weinig boost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 21:45 #1312455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testen?

Hein Wolda schreef : Goede nieuws is natuurlijk wel dat nu duidelijk is dat je WG-actuator niet goed is. Morgen moeten we daar maar eens naar kijken maar ik denk dat die met heel weinig moeite uitgetrokken kan worden en dus ook met heel weinig boost

Ik zal een losse drukmeter meenemen en de fietspomp, want dat wil ik wel eens testen.Dat zou namelijk betekenen, dat de WGA die Peter van mij geleend heeft, ook op dezelfde wijze, defect is, terwijl deze op 0,35 bar tot moment van verwijderen, prima zijn werk deed.

Moderators: Jerry Stam