EZK en LH van een FT in een FK, kan dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens, ook het turbo-overdrukventiel, wat dan wel weer leuk is, maar dit terzijde.
Wat gebeurd er, als ik die beide boxen, die dus uit een B230FT komen in mijn B230FK prop?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Heb ook ooit een FT ECU in mijn 16V gedaan, met LMM was het no-go, LMM stekker los, starten en lopen, maar gasgeven was afslaan, rustig gasgeven en dan ging ie wel in de toeren.
Waarschijnlijk zal je ook een andere Lambda sensor nodig hebben, wil je dat het hele pakketje optimaal draait.
Voorderest zijn de ECU connectors en pin-layouts exact hetzelfde.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welke, weet je dat ook?Ik heb er nog 4, volgens mij ook eentje van een B230xTgerryberrie schreef : Dan heb je ook de bijpassende LMM nodig, anders gaat het niet of erg slecht lopen.
Die had ik al opgezocht, blijkt precies die te zijn, die ik al heb gekocht, onlangs..gerryberrie schreef : Waarschijnlijk zal je ook een andere Lambda sensor nodig hebben, wil je dat het hele pakketje optimaal draait.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik heb helaas geen idee welke je nodig hebt, ik denk dat een FT rijder hier vast wel eens een kijkje op zn LMM zou willen nemen en het hier te posten
(Je hebt er dacht ik wel verschillende voor de FT, namelijk met CO schroef, en zonder CO schroef)
Mooi dat je al de juiste Lambda hebt
Groeten,Gerben
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Ook op mijn bureau liggen ecu en ezk van een ft om in mijn fk te monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De goldbox is een 0 227 400 207, dus voor een B230FT met automaat en EGR (en die heb ik!)De LH2.4 is als het goed is dan dus een LH2.4.4 met nummer 0 280 000 983, 0 280 000 984 of 0 280 000 962 erop.
Klopt dat dan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Done.henk 940LPT schreef : Check de nummers even in het Volvo data pocket booklet.
Als ik mijn blok wil ombouwen naar een B230FT4 heb ik 9135591 met Boschnr. 0280000962 nodig, blijkbaar.Hoewel ik met zoeken hier op de site, erachter kwam, dat er in een HPT een 0280000984 hoort, en die heb ik wel.
En even voor mezelf:LMM: 3517020 - 0280212016 (ligt in de schuur en in de auto)Lambda: 9135794 - 0258003381Injectors: 3517283 - 0280150804 (heb ik al in mijn B230FK)
Dus, dan weet ik dat ook weer...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die -984 zit volgens mij ook in een LPT (die van mij) en ook in de B204xT dacht ik. Ik heb wel een andere lambda, de -376.Baseman schreef : Hoewel ik met zoeken hier op de site, erachter kwam, dat er in een HPT een 0280000984 hoort, en die heb ik wel.