Bevestiging luidsprekers deuren 960-2
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2011 14:00 #1086259
door V700 register
Bevestiging luidsprekers deuren 960-2 is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
In het kader van de restauratie en verbetering van mijn 960-2 kwam ik dit tegen:
Al eens eerder in een draadje geweest (Hahaha, lachen om luidspreker'perikelen'), de manier van de vorige eigenaar om 10cm luidsprekers in een 13cm gat te krijgen .
Als ik kijk naar originele Volvo-luidsprekers , worden die in de deur bevestigd, maar zit er dan nog iets tussen luidspreker en deurrooster? Er zit bij mij namelijk nog best wat ruimte (lijkt het) tussen luidspreker en deurpaneel waarvan ik niet weet of dat de klank nou verbeterd...Bevestigen van de nieuwe (niet-Volvo-luidsprekers) lukt wel, maar het lekgat lijkt me een beetje groot.Als je begrijpt wat ik bedoel...(En met dank aan Marktplaats-Bart voor de foto van de Volvo-luidsprekers.)
In het kader van de restauratie en verbetering van mijn 960-2 kwam ik dit tegen:
Al eens eerder in een draadje geweest (Hahaha, lachen om luidspreker'perikelen'), de manier van de vorige eigenaar om 10cm luidsprekers in een 13cm gat te krijgen .
Als ik kijk naar originele Volvo-luidsprekers , worden die in de deur bevestigd, maar zit er dan nog iets tussen luidspreker en deurrooster? Er zit bij mij namelijk nog best wat ruimte (lijkt het) tussen luidspreker en deurpaneel waarvan ik niet weet of dat de klank nou verbeterd...Bevestigen van de nieuwe (niet-Volvo-luidsprekers) lukt wel, maar het lekgat lijkt me een beetje groot.Als je begrijpt wat ik bedoel...(En met dank aan Marktplaats-Bart voor de foto van de Volvo-luidsprekers.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2011 14:35 #1311571
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Speakers
De Volvo speakers in de 960 MKII en de S90 zijn precies op maat gemaakt en hebben een heel vreemd chassis. Een ander type toepassen maakt het vrijwel onmogelijk om een goede afdichting te realiseren.
De speakers zelf zijn van redelijk goede kwaliteit met een twee-weg systeem.
De speakers zelf zijn van redelijk goede kwaliteit met een twee-weg systeem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2011 15:03 #1311573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had ik al van je begrepen in
Had ik al van je begrepen in <a href="/node/35671">dit draadje</a>, maar weet je ook of er iets tussen voorkant speaker en deurpaneel zit? Ook als ik een originele speaker monteer, blijft er volgens mij nog een ruimte over tussen speaker en deurpaneel, waardoor er veel geluid vanaf de voorkant van de speaker de deur in lekt. En dat kan nooit mooi worden lijkt me. Enig idee of daar nog een afdichting(sring) tussen zit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2011 19:33 #1311588
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht al deze vraag heb
Ik dacht al deze vraag heb ik eerder gezien
Op de buitenrand van de luidspreker zit van dat schuimrubber op (dacht ik) deze zorgt voor de afdichting tussen paneel en luidspreker. Echter maakt dat niet veel uit, want het gaat meer om de afdichting tussen het conus en de deur.
Geluid verspreid zich bolvormig en zal weinig belemmering daarvan ondervinden.
Op de buitenrand van de luidspreker zit van dat schuimrubber op (dacht ik) deze zorgt voor de afdichting tussen paneel en luidspreker. Echter maakt dat niet veel uit, want het gaat meer om de afdichting tussen het conus en de deur.
Geluid verspreid zich bolvormig en zal weinig belemmering daarvan ondervinden.
Moderators: Jerry Stam