blijven sleutelen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 10:03 #1085946 door V700 register
blijven sleutelen is gemaakt door V700 register
Een 940 etate aangeschaft aut/lpt/lpi / leer/ div opties.
Lekkere luxe 940. Rijdt prima !!!
Maar... lekt wat olie bleek toch meer gezien de bestrating voor mijn huis ; krukas lager oja en turbo spettert ook wat olie. Gebruikt koelvloeistof. Slang naar de kachel vervangen maar bleef lekken ; radiator stop leaks ofzo erin en lekt niet meer.
Maar willen dan 's zomers wel wat heter worden ; lekker met lpg. Start slecht ( zie item ) injectoren lekken ; dure grap. Uitlaat lek ; gelast ( tijdelijke oplossing ). Is toch hele waslijst geworden voor een auto die ik dagelijks nodig heb ; 50.000 pj.
Vroeg mij af of de kwaliteit van de gebruikte volvo's achteruit gaat ; belangrijk / duur onderhoud wordt uitgesteld.
Men heeft minder te besteden. Maar goed maakt het rijden er niet leuker op.
Moet jullie eerlijk vertellen dat een Ford Mondeo toch wel door mijn hoofd begint te spoken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 10:18 #1309412 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klant
Een klant van mij had een volvo 460 heeft hem ingeruild voor een Volvo XC90 D5 Automaat van 2003. Auto ziet er netjes uit. Maar er bleek behoorlijk wat achterstallig onderhoud te zijn, filters waren behoorlijk verstopt, gloeibougies 3 van de 5 kapot. Hij had er 3 maanden garantie op. Maar de autohandelaar vertelde hem dat bij aankoop de auto een grote beurt zou krijgen, maar na 3 weken belde hij mij op dat de volvo niet meer wilde aanslaan. Ben er toen geweest en advies gegeven om de handelaar te bellen en hem te laten komen. Hij is er geweest en heeft alle 5 gloeibougies vervangen. Volvo starte weer goed tot voor 2 weken, weer niet aanslaan. Bleek dat de brandstoffilter verstopt was is dus nooit vevangen. De mensen willen wel in een dikke auto rijden maar periodiek onderhoud ho maar. Binnenkort komt de XC90 bij mij voor groot onderhoud, ben dan benieuwd waar ze allemaal op bezuinigd hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 10:43 #1309416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen ouwe volvo kopen als je
Geen ouwe volvo kopen als je goedkoop auto wil gaan rijden. De meeste goedkope volvo,s die aangeboden worden moet je nog behoorlijk geld investeren aan achterstallig onderhoud. 50.000 km per jaar in een 940 op lpg gaan geen goedkope km worden en als je zelf niet kunt sleutelen helemaal niet aan beginnen. Vorig jaar een 740 turbo gekocht en kon ook gelijk 1500 euro investeren aan onderhoud. Dit jaar weer een kleine 600 euro aan dingen die versleten of stuk zijn.         
Waarom rij ik volvo  Vind ze mooi, snel en ruim en daarom mag het wat kosten.

Voor 50.000 km per jaar gewoon een jonge lpg of diesel gaan rijden en een volvo voor de hobby erbij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 11:01 #1309420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sleutelen
Ik rijd al langere tijd Volvo ; begon met 740 en daarna overstapt naar 940. Rijd ook al jaren aardig wat km en valt mij op dat je steeds meer tegen groot achterstallig onderhoud aan loopt( zie ook wat Henk schreef). Ja en dan wordt Volvo rijden een dure grap. Nieuwere versies zijn erg duur en gevoelig in onderhoud is mijn ervaring. Kan je  ook minder zelf aan doen.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2011 11:31 #1309423 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hobby
Het is inderdaad vaak achterstallig onderhoud wat je zal treffen.
Ze zijn/worden gebruikt door iemand die er voor een habbekrats in gaat rondrijden(scheuren en aftrappen), nooit onderhoud pleegt, en hem dan weer doorverkoopt.
Jij zit dus vaak met de gebakken peren (tenzij je een Volvo van een verenigingslid, of bij de Dealer koopt)
Ik heb ook bakken met geld moeten investeren in mijn 16V nadat ik hem had gekocht.
Enorm veel achterstallig onderhoud.
(Volgens mij was hier ook iemand op het forum die een wagen had gekocht waarbij de distributieriem al 100.000 kilometer over tijd was ! )
Maar is het eenmaal weer goed, dan zijn het heerlijke en erg betrouwbare wagens!
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 12:57 #1309429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch niet helemaal mee eens...

Voor 50.000 km per jaar gewoon een jonge lpg of diesel gaan rijden en een volvo voor de hobby erbij.

door die hoge kilometeraanwas per jaar wordt een bedrag van 1500 euro heel snel omgeslagen naar een lage kilometerprijs.
Ik rij ook 60-70.000 km/jaar op lpg met een 740 waar inmiddels meer dan 650K op de teller staat. Inclusief aanschafprijs (dus afschrijving) onderhoudskosten, verzekering, belasting, brandstof etc, kom ik direct na de aanschaf van bv een komplete remmenset met schijven, remvloeistof, dure bleederset (eenmalig) etc opeens van 11ct/km op 11,8ct/km. Dat getal slinkt aanzienlijk naarmate de maanden verstrijken....(wees gerust, excel sheetje doet het werk voor mij:-)
Geen enkele nieuwe(re) auto hier op de zaak komt onder dat bedrag, omdat de afschrijving en allrisk verzekering van de eerste 5 jaar al op een 18 ct/km extra komt tgv de afschrijving en verzekering!! Hun andere kosten jagen de prijs met nog een slordige 16ct/km op (voor de mensen die naar de garage moeten) of 12ct/km voor de DIY'ers.
Dus...gewoon blijven rijden met die baksteen zou ik zeggen:-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 15:05 #1309444 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je moet ook geluk hebben
Je moet ook geluk hebben met een auto maar als je 50.000 km per jaar rijd heb je dan nog tijd om zelf te sleutelen en te onderhouden. En hoe zit het met het verbruik, onze volvo,s zijn niet echt zuinig. Met een moderne auto bespaar je al snel een hoop geld aan brandstof op basis van 50.000 km per jaar.
Alles heeft zijn voor en tegens, gelukkig hoef ik die keuze niet te maken met 5000 km per jaar in de 850 en 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 15:26 #1309448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik doe ongeveer 30.000 km/j
Ik doe ongeveer 30.000 km/j met m'n 940 op LPG. Als ik dan ga vergelijken met de zakJapanner van m'n vrouw (10.000 per jaar) en voor allebei uitga van nul afschrijving (zijn ook even oud) dan rij ik per km toch goedkoper. Ondanks meer verbuik, ondanks veel hogere HSB.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 21:21 #1309490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier
Hierboven schrijft iemand datje beter jong kunt gaan rijden...ahm...
Kheb jaren jonge fords en renaults op lpg gereden...en datgaat prima tot een ton of drie maar dan moet er wel wat anders komen...dan wil er wel eens een klepje verbranden. En dan schrik je...want je hebt in een paar jaar tijd duizenden euro's afgeschreven.
Nu rij ik een 940, meer dan 50.000 km/j op lpg en de onderhoudskosten zijn nog niet een kwartvan de afschrijving die ik voorheen had...en deze wagen hoeft bij drie ton niet weg...en afschrijven doet hij al helemaal niet meer!

Moderators: Jerry Stam