V8 inbouwen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben bezig met het uitzoeken wat en hoe ik een V8 motor in een volvo 740 sedan ga bouwen. Heeft iemand hier ervaring mee? staat er misschien iets op het forum waar ik informatie kan krijgen. Ik wil namelijk weten wat er voor motor inpast en of dit allemaal 'zonder teveel aanpassingen' makkelijk past
bij voorbaat dank
vriendelijke groeten,
gijs dobbe
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Salomons
- Nieuw lid
-
Als ik op google zoek kom ik ook Rover tegen: <a href=" www.google.nl/search?q=Rover+V8+in+Volvo...amp;client=firefox-a ">Link
Succes met je project!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er rijd er hier binnen de vereniging eentje rond, met een EdelBrock, als ik me niet vergis, heb toen gezien dat het allemaal nèt paste maar er wel iets met het voorste subframe anders moest, dan volvo het bedacht had.GijsDobbe schreef : Ik wil namelijk weten wat er voor motor inpast en of dit allemaal 'zonder teveel aanpassingen' makkelijk past
Ooit van Volvette gehoord?Volvo 740 Estate, omgebouwd tot een hele mooie met Corvette uitgerustte baksteen, die er een Yamaha R1 uit rijdt op de snelweg, maar toch gewoon 28 mpg haalt, wat best wel knap is.
Kijk voor deze laatste even hoer: web.mac.com/dugstrickler/theantiteam.com...ette/Volvette.htmlEn hier: forums.turbobricks.com/showthread.php?t=158835
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Salomons
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De link voor het ik maak het mezelf makkelijk kitje:
<a href=" www.jagsthatrun.com/Pages/Parts_Volvo700-MotorMount.html "> www.jagsthatrun.com/Pages/Parts_Volvo700-MotorMount.html
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Bedoeling daarna was ook om het blokkie op "houtgas" te gaan laten draaien.
Uiteindelijk toch maar opgegeven en de boel verkocht aan Miquel op dit forum die hem mogelijk in een ouder model Volvo gaat inbouwen.
Groeten,Gerben
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
<a href=" www.converse-engineering.com/ ">Converse-engineering: Home of the Volv8
Zeker in de VS is dit kunstje meer dan eens uitgevoerd.
(ik heb ook nog wel eens onrustige dromen over zo'n conversie)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-