waar stopt keuzehendel automaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 14:43 #1085618 door V700 register
waar stopt keuzehendel automaat is gemaakt door V700 register
Volvisti,
Ben ik de enige die een automaat heeft waarvan 'stop' van de keuzehendel van de automaat, anders werkt dan bij andere automaten die ik ken?
Laat me proberen uit te leggen. Om de hendel te kunnen verzetten, knijp je de knop in om de blokkering op te heffen. Vervolgens kun je de hendel vrij verzetten tot stand '2'. Ik ben gewend dat die hendel tot stand 'D' kunt verschuiven. Dat is gemakkelijker omdat je dan meteen goed staat.
Vanuit 'D' terug naar voren, geldt dezelfde vraag. Meestal stopt de hendel in 'n' om te voorkomend dat je hem in 'R' duwt als je niet oplet. Bij mijn 940 wil de hendel zelfs niet in 'N' zonder beveiligingspal in te knijpen maar vanuit 'N' gaat 'ie zonder beveiliging in 'R'.
Mijn vraag; werkt dat bij jullie ook zo, of is mijn blokeringsding misschien een tandje verschoven?
Dank voor de info. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 15:49 #1307285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Bij mijn oude Granada kon ik van de N zo in de D, bij Volvo moet ik dan de knop gebruiken.
Dat hij zo in de R kan is natuurlijk niet goed, dan is er iets verschoven of staat ie te strak.
Kun je wel in de '1' of 'P' komen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 21:25 #1307437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic van D naar 2, zonder knop indrukken?
Hoi Ghia,
Bedankt voor je info. Ik herken je Ford, zo is dat ook bij BMW. Daar kun je naar believen tussen N en D bewegen. Van D naar een lagere versnelling kan bij die auto's echter niet zomaar.
Bij mijn Volvo kun je zonder knop van D naar 2 drukken, is dat bij jou ook zo? Ik vind dat gek omdat ik vaak bij wegrijden de hendel daardoor te ver doorduw en in 2 rijd.
Alle info is welkom voordat ik de keuzehendel voor niets uit elkaar haal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2011 17:29 #1307505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan:
Van P
Knop inknijpen  naar- R- knop los naar- N- naar- D- naar -2- knop inknijpen naar- 1-
Van- 1- naar- 2 -naar -D- knop inknijpen naar- N- knop inknijpen naar -R- naar -D-
AW 71
Dus met jou hendel is niets mis mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2011 18:17 #1307510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic keuze hendel
ik heb een 940 net automaat.
Het is mij een keer gebeurd dat ik hem, toen ik gelukkig langzaam reed ineens doorduwde naar achteruit.
Toen sloeg de motor af want die redde dat niet.
Groeten John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2011 19:20 #1307513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dankjewel
Bedankt allemaal.
Ik zal mijn hendel dan maar niet voor niets uit elkaar halen. Scheelt me weer een uurtje of wat.

Moderators: Jerry Stam