Versnellingsbakkeerring lek -> hulp gevraagd!
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 14:34 #1085593
door Chris Boessenkool
Versnellingsbakkeerring lek -> hulp gevraagd! is gemaakt door Chris Boessenkool
Tijdens de laatste sleuteldag in Emmeloord heb ik de versnellingsbakkeerring en de fusee rechtsvoor vervangen. Voor dat laatste klusje moest ik even de boel opnieuw laten uitlijnen en daarvoor vandaag bij de Euromaster langs geweest.
Toen de auto op de brug stond bleek de boel aan de onderkant tot de achterbumper nat van de olie te zijn! De vernieuwde keerring (gemonteerd met behulp van een van de monteurs) is zo lek als een vergiet.
Balen dus! En vooral nu ik dit weekend de auto flink nodig heb en de auto van mijn vriendin nog in Lelystad staat en wij nu allebei in Heerenveen zitten! Nog dikker balen...
Is er iemand in de regio Heerenveen die me zou kunnen helpen om dit te fiksen? Er hangt dusdanig veel olie onder de auto (in 150km tijd) dat ik het niet aandurf om er langere stukken mee te rijden.
groeten,
Chris
06-36327043
Toen de auto op de brug stond bleek de boel aan de onderkant tot de achterbumper nat van de olie te zijn! De vernieuwde keerring (gemonteerd met behulp van een van de monteurs) is zo lek als een vergiet.
Balen dus! En vooral nu ik dit weekend de auto flink nodig heb en de auto van mijn vriendin nog in Lelystad staat en wij nu allebei in Heerenveen zitten! Nog dikker balen...
Is er iemand in de regio Heerenveen die me zou kunnen helpen om dit te fiksen? Er hangt dusdanig veel olie onder de auto (in 150km tijd) dat ik het niet aandurf om er langere stukken mee te rijden.
groeten,
Chris
06-36327043
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 23:08 #1307223
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Opgelost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 23:14 #1307225
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2011 10:25 #1307244
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat is het fijne kneepje ? Keerring niet op precies dezelfde plaats terugzetten waardoor hij kan beschadigen door scherpe kanten tgv slijtage ?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2011 12:31 #1307261
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Inderdaad!
Dat van het niet op dezelfde plek terugzetten was 1 van de dingetjes. Het tweede was dat er op het staartstuk van de bak een gehard laagje zit, ik had van de monteur die me geholpen had een schuurpapiertje in de handen gedrukt gekregen met de vraag om het even schoon te schuren.
Dus A) weg laagje en
komen er dan volgens Timen allemaal braampjes op het oppervlak die het rubber van de keerring stuk maken.
Laatste truc, keerring er niet inkloppen/slaan maar persen. Veertje kan er anders afspringen. Dus een nieuwe keerring en een ander staartstuk gemonteerd. Het gekke was dat er een kein maatverschil zat tussen de twee staartstukken, de "nieuwe" is net een paar honderste mm groter.
Hoeveel kan er fout gaan bij het "simpel" monteren van een keerring.
dit weekend heb ik zeker 1.000 km af te leggen, zal er dus echt wel achter komen of de boel droog blijft.
Ach, in Schoonebeek pompen ze tegenwoordig weer olie uit de grond toch? ik moet daar ook in de buurt zijn.... Kan ik daar onderweg wel even een kannetje halen als het nodig is.
gr. Chris
Dus A) weg laagje en
Laatste truc, keerring er niet inkloppen/slaan maar persen. Veertje kan er anders afspringen. Dus een nieuwe keerring en een ander staartstuk gemonteerd. Het gekke was dat er een kein maatverschil zat tussen de twee staartstukken, de "nieuwe" is net een paar honderste mm groter.
Hoeveel kan er fout gaan bij het "simpel" monteren van een keerring.
dit weekend heb ik zeker 1.000 km af te leggen, zal er dus echt wel achter komen of de boel droog blijft.
Ach, in Schoonebeek pompen ze tegenwoordig weer olie uit de grond toch? ik moet daar ook in de buurt zijn.... Kan ik daar onderweg wel even een kannetje halen als het nodig is.
gr. Chris
Moderators: Jerry Stam