vaag remmen, zwabberbak, bonk en rare trilling

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 20:28 #1085290 door V700 register
vaag remmen, zwabberbak, bonk en rare trilling is gemaakt door V700 register
Vandaag naar de manifestatie tegen de bezuinigingen in het onderwijs geweest in Nieuwengein.
Met z'n 5-en in de 740, lekker cruisend met een gangetje van 120km/h. Bij de afrit naar het tankstation (ff koffie en een plasje) zwabberde de auto tijdens het remmen als een dolle. Net alsog de ene kant beter aangreep dan de andere kant of dat er één deel van het systeem niet meedeed. Zelfs een beetje eng en gevaarlijk.
Tijdens het optrekken in z'n één een trilling door de auto die ergens vanaf de achterkant kwam.
OOk op de terugweg in de file problemen, meerdere keren hard moeten remmen omdat er bestuurders zijn die niet weten hoe je moet ritsen of gas moet geven. Tijdens dit remmen ook weer het idee dat er iets niet goed was. (scheef trekken, raar wegduiken, zweverig) Na stilstand en weer optrekken een "kloink" vanaf de achterkant.
Even het idee dat er misschien een remklauw blijft hangen, op een P-plaats gevoeld--> alles koel en gangbaar.

Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn?
Op deze manier heb ik niet echt vertrouwen in de auto. Als ik er alleen inzit heb ik geen last, soms wel van de kloink na het afremmen en stilstaan maar niet van zweverig en scheef wegduiken tijdens remmen.
Hopelijk hebben jullie een idee voordat ik van alles uit elkaar ga halen en vernieuwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 20:32 #1304907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remklauw
blijft iets hangen. Gewoon uit elkaar halen en reviseren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 20:34 #1304909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zitten je wielbouten nog wel
Zitten je wielbouten nog wel goed vast?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 20:59 #1304914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als het goed is wel. Maar
als het goed is wel. Maar dan zou ik er toch ook last van moeten hebben als ik er alleen inzit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 21:07 #1304915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aandrijfas: als de boel te
aandrijfas: als de boel te ver inveerd (dus belading) kan de as wat protesteren. Normaal moet dat niet al te erg zijn. Middenlager eens vervangen? bussen achteras goed?
niet stabiel remmen, komen alle remmen goed los? Geleidepennen schoonmaken, zuigers loshalen.Ook zijn vaak de bussen van de reactiestangen op de vooras erg versleten. Eigenlijk elke 7/900 die je vindt hebben die in matige staat. Het zijn de chamipgnon-vormige rubbers die vlak bij het wiel in de gietijzeren draagarm zitten. De poly versie is aan te raden die gaat daar een stuk langer mee en geeft een stabielere auto met remmen.
Soms kan de vooras ook scheuren bij een 7 serie, niet vaak maar het komt voor. Eens goed bekijken en anders laten lassen of een late vooras van een 940 zoeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 22:12 #1304926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke?

JW schreef : Soms kan de vooras ook scheuren bij een 7 serie, niet vaak maar het komt voor. Eens goed bekijken en anders laten lassen of een late vooras van een 940 zoeken.

Even uit nieuwsgierigheid: Welke vooras precies?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 22:20 #1304930 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Bibberende
Het bibberrend/trillende gevoel bij het optrekken komt meestal doordat het rubber van het tussenlager te slap is geworden. Bij meer belading wordt het trillen bij het optrekken vaak nog erger.
Het trekkende gevoel bij het afremmen kan ook wel eens komen dat een achterremzuiger wat vast zit. De auto gaat dan sturen! Wel altijd de zelfde kant op! Handig als je wat sneller door de bocht wilt!
Zoals al opgemerkt alle rubbers goed in orde maken. Ook de paddestoelrubbers in de "gietstalen" reactiestang op speling controleren.

Moderators: Jerry Stam