B230F vervangen door een B230K

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 22:11 #1085266 door V700 register
B230F vervangen door een B230K is gemaakt door V700 register
Ik heb twee auto's, een met een goed carosserie en een slecht B230F (injectie) blok en een slecht carosserie met een goed B230K blok.
Ik heb het advies gekregen om het gehele B230K motorblok met toebehoren, dus  versnellingsbak, overdrive, bobine carburateur, dynamo etc. etc. om te zetten.
De rede is dat het niet duidlijk is waarom de B230F motor slecht functioneert.
Concreet komt het erop neer dat alle B230F zaken eruit gaan en alles van de b230k erin.
Wat zijn de zaken waar je tegenaan loopt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2011 21:37 #1304802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt wel mee.
Ik denk dat wel kan meevallen. Andersom zou je veel meer moeten gaan installeren. Een B230K is een carburatiemotor, dus je hoeft haast geen electronica aan te sluiten. De LH jetronic computer kun je gewoon afkoppelen. Wel is de ontstekinmgscomputer van een ander type; er moet eevacuümslangetje vanaf dat ding naar de carb toe. Verder zul je veel vacuümslangetjes moeten gaan aansluiten. Daarnaast is de benzinepomp van het mechanische type. Jouw B230F electrische pomp zal teveel druk leveren voor de carburateur, denk ik. Je zult dus de benzineleidingen moeten aanpassen aan de aanzuigpomp in het B230K motorblok. Verder zul je wellicht wat andere leidingen voor het (eventueel aanwezige) pulsair en EGR systeem moeten aanpassen.
Maar goed, je hebt de beide auto's met alle aanhangende componenten beschikbaar, dus je kunt precies zien hoe alles werkt.
Groet, Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam