stoelverwarming-element stuk !!

• Jp Van Bommel (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2011 20:01 #1085176 door Jp Van Bommel (GAST)
stoelverwarming-element stuk !! is gemaakt door Jp Van Bommel (GAST)
Dag allemaal,
over een 760 1983...!
ik heb zojuist de verwarming van rugzijde van de bestuurdersstoel weer aan de praat gekregen door de voeding iets anders te schakelen. De zitting en de rug zitten normaal in serie maar het element van de zitting is ergens gebroken. Ik heb de stoel eruit gehaald maat vond geen manier om de verwarmings spiraal te zien. Alles zat goed vast onder de stoel...  Is er een manier om het element te bekijken en te repareren? Wat moet ik daarvoor allemaal lospeuteren?
Groetjens,
JanPaul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 20:31 #1304008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé J P !
Ik heb vandaag m,n 82er stoel uitelkaar gehaald (leer) Nu zit de verwarming in de rugleuning niet verder dan de 2de "golf" dus daar kan niet veel aan kapot gaan.M,n verwarming op de zitting was totaal inelkaar gedrukt door de jaren heen (dat verklaarde ook de verkleuring(lees verbranding) van het leer.Er was niets meer aan te doen... .Maar de zitting van een 86er komt er in dus dat komt wel goed.
Maar goed,...de zitting losmaken van de stoel valt wel mee de bekleding van het schuim afhalen is wel wat meer werk.Een goede zijkniptang ,veel kracht en en heleboel trekbandjes in de aanslag.
Je moet de metalen ringen die de zitting aan het schuim vast maakt, allemaal losknippen.Kijken hoe het met de verwarming is gesteld,vervangen en de boel weer inelkaar zetten.....
Suc(V)6 !

• Jp Van Bommel (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2011 10:11 #1304063 door Jp Van Bommel (GAST)
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic bekleding los voor verwarmings element
Ik ga aan de slag...  de stoel eruit was zowiezo goed om te doen na 30 jaar! en achter de stoel was de isolatie kletsnat ,.. nog van de achterruit lekkage, .. die nu verholpen is.   dank je wel Henk.

• Jp Van Bommel (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2011 10:33 #1304214 door Jp Van Bommel (GAST)
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Voor alle bezitters van kapotte stoelverwarings elementen
De verwarming doet het weer! DE gebroken draadjes heb ik met heel kleine busjes weer aan elkaar geknepen.  Voor idereen die nog een kapot element heeft....
Volvo Rimar in Druten 0487517960 feeft universele elementen voor E 20,-

MVG,
JanPaul

Moderators: Jerry Stam