Radiator

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 14:27 #1085092 door Ries van Lomwel
Radiator is gemaakt door Ries van Lomwel
Waarom nu alles in de afgelopen periode (lekker weer voor sleutelen buiten) moet gebeuren weet ik niet maar na de koppaking (best een avontuur), klepdekselpakking (appeltje eitje) uitlaat tot aan de KAT vervangen (had ik al een keer gedaan) zie ik ineens dat de radiator aan de onderkant enkele 'strips' van dat geperforeerde materiaal los hangen! Is denk ik niet de bedoeling. Even zoeken in de technische handleidingen op het forum naar het vervangen van de radiator en kom tot de conclusie dat dit niet moeilijk is of iedereen doet net alsof ? In ieder geval is er geen handleiding te vinden. Haynes heeft info maar is verspreid over een aantal pagina's en na het lezen ervan heb ik toch nog vraagtekens. Heeft er toch iemand een stappenplannetje voor me ?  De radiator kan ik ongetwijfeld bij Wytze of Timen e.d. bestellen. Moet ik buiten de radiator nog andere zaken vervangen?
Het betreft trouwens de 945 want aan de v70 sleutel ik erg weinig gezien de 4 cm sleutelruimte die daar over is.............  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 14:29 #1303465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MAKKELIJK
bijna net zo makkelijk als een wiel verwisselen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 14:30 #1303466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou geloof ik even lekker wat warmer weer afwachten. Dat die paar stripjes kan bij deze temperaturen niet zoveel kwaad, kun je rustig wat infomatie zoeken en m bij een normale buitentemparatuur vervangen. Die stripjes zijn voor meer afkoeling, de koelvloeistof loopt door platte buisjes daar tussen door. Je hebt ook geen koelwaterverbruik toch ?Heb je VADIS ? Daar kun je wel hoe het vast zit en waar je op moet letten. Post je vraagtekens hier, dan zijn er vast wel (ervarings)deskundigen die antwoord weten.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 15:27 #1303473 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Radiator
Henk, Vadis heb ik bekeken en in grote lijnen zie ik de bevestigingspunten ed. Ik wacht wel even op beter weer en dan gewoon doen dat leert het snelst denk ik. Zijn er nog zaken die ik moet vervangen buiten de radiator en moet inkopen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 15:30 #1303474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben
Ben geen ervaringsdeskundige, maar ik zou in ieder geval wel de slangklemmen (en evt. de slangen ook) vervangen, net als evt. ophangrubbers en alle bouten/moeren die je los haalt. Als je koelvloeistof enige tijd terug vervangen is, zou ik de koelvloeistof helemaal aftappen (blok+ radiator) en nieuwe teruggieten na montage van de nieuwe radiator.Als je twijfelt over de thermostaat kun je die ook controleren/vervangen aangezien de kvs toch uit het blok is, maar als dat goed werkt zou ik dat niet doen.

Moderators: Jerry Stam