Aansluiting verwarming
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2011 10:16 #1085065
door Roger Smeets
Aansluiting verwarming is gemaakt door Roger Smeets
Bij mijn V90 zijn tijdens de inbouw van de LPG installatie (Prins VSI, dus met een verdampertje) mogelijk de koelwater aanluitingen naar de interieur kachel verkeer aangesloten. Omdat ik een Hotfrog wil inbouwen en ik deze in de juiste stromingsrichting wil plaatsen, wil ik hier zekerheid over krijgen.
Door het schutbord lopen twee koelwaterslangen t.b.v. de interieurkachel. Deze zijn boven elkaar gemonteerd. De vraag is nu: welke is de koelwater AANvoer voor de interieurkachel. De "hete" kant dus. Een tweede vraag die hier mee samnehangt is: waar zit origineel de temperatuur regelaar, in de onderste of de bovenste slang?
Met voelen van de temperaruur van de slangen kom ik er helaas niet uit. Beide slangen voelen ongeveer even warm aan. Het verschil tussen de aanvoer en afvoer temperatuur is dus blijkbaar niet zo erg groot.
Door het schutbord lopen twee koelwaterslangen t.b.v. de interieurkachel. Deze zijn boven elkaar gemonteerd. De vraag is nu: welke is de koelwater AANvoer voor de interieurkachel. De "hete" kant dus. Een tweede vraag die hier mee samnehangt is: waar zit origineel de temperatuur regelaar, in de onderste of de bovenste slang?
Met voelen van de temperaruur van de slangen kom ik er helaas niet uit. Beide slangen voelen ongeveer even warm aan. Het verschil tussen de aanvoer en afvoer temperatuur is dus blijkbaar niet zo erg groot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2011 10:31 #1303279
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lees
Lees <a href="/node/35835" target="_blank">deze</a> discussie even door, gaat ook over de hotfrog. Die is eigenlijk alleen als motorverwarming te gebruiken. Om het interieur te verwamen moet je zover verwamen dat de thermostaat open gaat, deze temperatuur haalt de hotfrog niet. Ook moet je de ventilatie eenheid aansturen (zodat de juiste luchtkleppen open gaan en de ventilator gaat draaien).
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2011 10:55 #1303282
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Bekend
Henk,
Deze discussie is mij bekend, maar geeft helaas geen antwoordt op mijn vragen. Het gaat mij ook alleen om de verwarming van de motor. De Hotfrog wil ik ook in het afgetakte circuit naar de verdamper zetten. Dit circuit staat feitelijk parallel aan het circuit voor de interieurkachel. Maar ik wil hierbij wel de juiste stromingsrichting kunnen aanhouden vandaar dat ik wil weten hoe de aansluiting van de interieurkachel origineel zit.
Verder zie ik dat op dit moment (dus zonder de inbouw van de Hotfrog, maar wel LPG verdamper) de temperatuurregelaar in de slang zit die op de onderste aansluting van de interieurkachel gaat en ik heb het vermoden dat dit niet klopt.
Deze discussie is mij bekend, maar geeft helaas geen antwoordt op mijn vragen. Het gaat mij ook alleen om de verwarming van de motor. De Hotfrog wil ik ook in het afgetakte circuit naar de verdamper zetten. Dit circuit staat feitelijk parallel aan het circuit voor de interieurkachel. Maar ik wil hierbij wel de juiste stromingsrichting kunnen aanhouden vandaar dat ik wil weten hoe de aansluiting van de interieurkachel origineel zit.
Verder zie ik dat op dit moment (dus zonder de inbouw van de Hotfrog, maar wel LPG verdamper) de temperatuurregelaar in de slang zit die op de onderste aansluting van de interieurkachel gaat en ik heb het vermoden dat dit niet klopt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2011 11:29 #1303428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even gekeken
Als je de leiding volgt, kun je voelen dat de retour van de interieurverwarming via een stalen buis langs de uitlaat naar de koude kant van de radiator loopt.
Of te wel: de bovenste aansluiting is diegene waar het koelwater terugkomt uit het interieur. Zie Vadis.
Of te wel: de bovenste aansluiting is diegene waar het koelwater terugkomt uit het interieur. Zie Vadis.
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2011 17:34 #1303621
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Bedankt voor de info
Bedankt voor deze informatie. Helaas is mijn PC waarop ik Vadis geinstalleerd had gecrashed. Dus daar kan ik niet meer over beschikken.
Uit jouw antwoord volgt dat de kachelkraan, welke in de onderste leiding zit, zich dus in de aanvoer naar de interieur radiator bevindt.
Uit jouw antwoord volgt dat de kachelkraan, welke in de onderste leiding zit, zich dus in de aanvoer naar de interieur radiator bevindt.
Moderators: Jerry Stam