Kromme remschijf?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Sinds kort: Na een aantal keren geremd te hebben, merk ik een trilling in de auto die er de eerste keren remmen na koudstart niet is. Hoe warmer de auto, hoe steviger de trilling wordt. Ik voel het dan ook lichtjes in het stuur.
Is dit wellicht een kromme remschijf? Nb. Alle rubbers, stuurkogels en fusees zijn 30.000 km terug vervangen. De blokken en schijven zijn +/- 25.000 km oud (gekocht bij Estate Services).
Indien kromme remschijf, wat is dan de oplossing? Afdraaien? En kan elk fatsoenlijk bandenbedrijf dat doen en moeten de schijf(ven) er dan af?
gr. Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus kijk even je remklauwen na. Simpelste manier op dit moment voor jou, is na een langere rit stevig remmen tot stilstand op de parkeerplaats van een tankstation, krik er onder en controleren of je wiel nog soepel rond kan draaien..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welke hobbyist heeft nu de mogelijkheid om de slag van een remschijf te meten? Als je dat moet uitbesteden ben je bij een garagebedrijf alweer een uurtje verder. En heb jij niet toevallig nieuwe schijven voor het luttele bedrag van 58 euro?wp001 schreef : Meet eerst even de slag van de remschijf. De slag mag 0.05 zijn voordat je er iets van gaat merken. Wanneer de slag groter is dan kun je de schijven prima af laten draaien/slijpen. Veel bedrijven hebben er de spullen niet meer voor en er nieuwe opzetten is dan de gemakkelijkste weg. Controleer ook of de naafflens niet slingert. Wanneer deze niet zuiver is dan helpt geen afdraaien en geen nieuwe schijven
Ennn effe off topic:
Jammer dat je er gisteren niet bij was, dan hadden we 2 jarige Jobs bij de nieuwjaarsborrel gehad ! In ieder geval nog gefeliciteerd mocht je m'n sms niet gelezen hebben!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor rond de 15 Euro heb je een meetklokje, voor nog eens 20 Euro een verstelbare houder ervoor. Dus voor de hobby-ist ook heel goed te doen. ik heb het aangeschaft voor de nokkenassen van m'n racer op tijd te kunnen stellen maar er zijn heel wat meer toepassingen voor te vinden, bv ook handig om te meten of een cilinderkop vlak is.rudiger schreef :
Welke hobbyist heeft nu de mogelijkheid om de slag van een remschijf te meten? Als je dat moet uitbesteden ben je bij een garagebedrijf alweer een uurtje verder.wp001 schreef : Meet eerst even de slag van de remschijf. De slag mag 0.05 zijn voordat je er iets van gaat merken. Wanneer de slag groter is dan kun je de schijven prima af laten draaien/slijpen. Veel bedrijven hebben er de spullen niet meer voor en er nieuwe opzetten is dan de gemakkelijkste weg. Controleer ook of de naafflens niet slingert. Wanneer deze niet zuiver is dan helpt geen afdraaien en geen nieuwe schijven
Even on-topic, toen bij mij de boel begon te trillen vreesde ik ook voor de remschijven, maar bij controle bleek een remzadel vast te zitten. Dus eerst maar eens alles checken voor je een conclusie trekt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat valt dan weer reuze mee!Janneman schreef : Voor rond de 15 Euro heb je een meetklokje, voor nog eens 20 Euro een verstelbare houder ervoor. Dus voor de hobby-ist ook heel goed te doen. ik heb het aangeschaft voor de nokkenassen van m'n racer op tijd te kunnen stellen maar er zijn heel wat meer toepassingen voor te vinden, bv ook handig om te meten of een cilinderkop vlak is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Staat soms wel een week langs de straat!
Ik zie afdrukken, in de vorm van roest, op m'n remschijven.
En je voelt ze ook!!
De diepere roest afdrukken krijg je er niet meer afgeremd........
Afdraaien; ik heb een draaibank, maar gietijzer/roest is echt rotzooi om te draaien, kan maar zo zijn dat je 2 beitelplaatjes (a € 15,00) verslijt op 2 Remschijven.
- V700 register
- Nieuw lid
-