740 1989 dagteller en km-stand teller kapot: wat is wijsheid?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2011 17:07 #1084879 door V700 register
Hallo, sinds een maand de trotse eigenaar van een 740 uit 1989. het enige echte probleem is dat de brandstofmeter het niet doet en de km-teller ook niet (wel de snelheid, niet de dagteller en de km-teller). Ik heb al wat gelezen hier op de site en wil me eigenlijk maar niet aan de reparatie van de brandstofmeter (vlotter ed) wagen. Dus ik ga voor de reparatie of vervanging van de teller. Vraag is: wat is wijsheid, (laten) vervangen of repareren? Casu (Nieuwegein) is dichtbij en kan het repareren, maar wil een afgekoppelde dashboardunit. Is demontage ingewikkeld? Dank alvast!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2011 17:22 #1302184 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Loshalen is echt makkelijk
Op deze site staat in meerdere posts beschreven hoe je de kilometer teller (met de andere metertjes) eruit kunt halen.
Het is echt niet moeilijk.
"De klokkenwinkel kan door de twee gleuven  met een schroevendraaier aan de zijkant naar voren te trekken gedemonteerd worden. Het stuurwiel in de juiste positie zetten en de klokkenw. een stukje naar voren trekken De aansluitingen losnemen en het geheel er uit halen" .
Kijk bijvoorbeeld eens:
<a href="/node/3633">HIER </a>en
<a href="/node/7976">HIER</a>
Dacht dat dat ook voor 740´s opging.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2011 17:22 #1302185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je kunt er eerst even een andere tellerbak inhangen.
Kijken wat ie dan doet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2011 20:06 #1302199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ETS
<a href=" www.ets1.nl/pageID_6126631.html "> www.ets1.nl/pageID_6126631.html
Dit is ook nog een mogelijkheid. Enkel weet ik niet of het haalbaar voor je is t.o.v. waar je woont.
Ik heb mijn teller op advies van de volvo dealer daar laten reparen. Prima werk en correcte service. Maar probeer eerst eens de boel te testen met een ander instrumentenpaneel. Misschien dat iemand hier op het forum nog een tellerhuis heeft.

Moderators: Jerry Stam