945 uit 1998 trilt bij het optrekken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 11:26 #1084859
door V700 register
945 uit 1998 trilt bij het optrekken is gemaakt door V700 register
Hoi,
Ik heb een vraagje, mijn 945 uit 1998 op lpg2 heeft sinds een tijdje een probleem. Bij het optrekken trilt hij, als ik eenmaal op snelheid ben is het over. Hoe zwaarder de auto beladen is hoe erger het trillen bij het optrekken, en hoe langer het duurd voordat ik op snelheid ben. Heeft het misschien iets met de automatische versnellingsbak te maken? Ik moet hem nl vaak helpen met doorschakelen door even het gas los te laten anders schakeld hij veel te laat met veel te veel toeren door. Nieuwe schokbrekers zitten er al onder want die waren ook kapot, daar heeft het dus niets mee te maken.
Dat er wat vesleten kan zijn lijkt me niet zo gek, hij heeft 473000 km op de teller staan..hopelijk heeft iemand een idee.
Groet
Anouk
Ik heb een vraagje, mijn 945 uit 1998 op lpg2 heeft sinds een tijdje een probleem. Bij het optrekken trilt hij, als ik eenmaal op snelheid ben is het over. Hoe zwaarder de auto beladen is hoe erger het trillen bij het optrekken, en hoe langer het duurd voordat ik op snelheid ben. Heeft het misschien iets met de automatische versnellingsbak te maken? Ik moet hem nl vaak helpen met doorschakelen door even het gas los te laten anders schakeld hij veel te laat met veel te veel toeren door. Nieuwe schokbrekers zitten er al onder want die waren ook kapot, daar heeft het dus niets mee te maken.
Dat er wat vesleten kan zijn lijkt me niet zo gek, hij heeft 473000 km op de teller staan..hopelijk heeft iemand een idee.
Groet
Anouk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 12:48 #1302061
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Trillen
Kunnen een aantal zaken zijn maar is de bakolie wel eens ververst? Dit kan een aanmerkelijk verschil geven. Zijn de motorsteunrubbers en bakophanging gecontroleerd? Ik ga niet uit van een onbalans in je aandrijfas maar het kan natuurlijk ook wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 12:53 #1302062
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarschijnlijk
Waarschijnlijk versleten tussenlager(ophanging) van de cardanas tussen bak en differentieel. Is heviger merkbaar als de auto dieper ligt (beladen is).
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 13:21 #1302065
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic tussenlager
Dat kan inderdaad ook Henk, dat is geen eenvoudig klusje en onze topicopener zal dan iets van een pers nodig hebben om die eruit te krijgen. Hoe kun je controleren of het tussenlager vervangen moet worden?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 15:15 #1302077
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Meestal
is het rubber versleten van het tussenaslager. Als je de as in het lagerhuis op en neer kunt bewegen dan is in ieder geval het rubber om zeep. Het lager hoor je meestal wel janken als dit stuk is.
Dikke kans dat het in dit geval het rubber van het tussenaslager is. Een setje is niet schreeuwend duur, er staat me iets bij van € 40 tot €50 ex montage. Na vervanging kun je in sommige gevallen alsnog last hebben van trillingen, ook daar is een oplossing voor. Ergens hier op de site staat een draadje met hoe je de as mbv ringetjes op de juiste hoogte legt in de lijn van bak naar achteras. Kan het draadje zo snel niet terugvinden.
Gr. Chris
Dikke kans dat het in dit geval het rubber van het tussenaslager is. Een setje is niet schreeuwend duur, er staat me iets bij van € 40 tot €50 ex montage. Na vervanging kun je in sommige gevallen alsnog last hebben van trillingen, ook daar is een oplossing voor. Ergens hier op de site staat een draadje met hoe je de as mbv ringetjes op de juiste hoogte legt in de lijn van bak naar achteras. Kan het draadje zo snel niet terugvinden.
Gr. Chris
Moderators: Jerry Stam