versnellingbak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2011 16:44 #1084820
door V700 register
versnellingbak is gemaakt door V700 register
Hoi Volvofielen,
graag jullie visie en misschien ervaring voor het volgende.
ik wil op een sleuteldag de oliekering van de hoofd as aan de versnellingbak kant vervangen.
Is het te doen uitbouwen oliekering vervangen en weer inbouwen en met hoeveel man in 1 sleuteldag??
Gr John
graag jullie visie en misschien ervaring voor het volgende.
ik wil op een sleuteldag de oliekering van de hoofd as aan de versnellingbak kant vervangen.
Is het te doen uitbouwen oliekering vervangen en weer inbouwen en met hoeveel man in 1 sleuteldag??
Gr John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2011 17:47 #1301831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn idee?
John, ik wil je niet beledigen, maar met jouw kennis en kunde zou ik er als ik jou was op een sleuteldag niet aan beginnen omdat niet leergierigheid je in de weg staat, maar de tijd.Op een sleuteldagformulier kun je maximaal 6 eenheden van 30 minuten brugtijd reserveren en dat ga jij in hje eentje niet redden.
Ik denk dat als je er minimaal 1 in de buurt hebt die weet hoe het moet en bij voorkeur ervaringsdeskundige met een gast-monteur als backup, je een eind komt.
Ik weet niet welke sleuteldag je in je hoofd hebt om dat te doen?
Bij mijn auto zijn de heren van Schmidt ruim 3 uur bezig geweest om de achterste krukaskeerring te vervangen.Ik heb dan wel een automaat (jij een handbak, toch), dus dat is iets meer werek.Als Schmidt daar drie uur voor nodig heeft, denk ik dat je ongeveer wel kan inschatten hoeveel tijd je zelf ter beschikking zou moeten hebben.
Mocht je overwegen dat in Gemert te doen, zal ik het vooraf even overleggen met Carlo en als jij zorgt voor een degelijke backup, kunnen we eens zien hoe ver we komen en of het haalbaar is.
Oh, jij hebt ook een automaat, zag ik.
Ik denk dat als je er minimaal 1 in de buurt hebt die weet hoe het moet en bij voorkeur ervaringsdeskundige met een gast-monteur als backup, je een eind komt.
Ik weet niet welke sleuteldag je in je hoofd hebt om dat te doen?
Bij mijn auto zijn de heren van Schmidt ruim 3 uur bezig geweest om de achterste krukaskeerring te vervangen.Ik heb dan wel een automaat (jij een handbak, toch), dus dat is iets meer werek.Als Schmidt daar drie uur voor nodig heeft, denk ik dat je ongeveer wel kan inschatten hoeveel tijd je zelf ter beschikking zou moeten hebben.
Mocht je overwegen dat in Gemert te doen, zal ik het vooraf even overleggen met Carlo en als jij zorgt voor een degelijke backup, kunnen we eens zien hoe ver we komen en of het haalbaar is.
Oh, jij hebt ook een automaat, zag ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2011 18:47 #1301838
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kering
Hoi Bas,
Ja, ik heb ook een automaat.
Is dat van voordeel of niet?
ik ben me er van bewust dat het een grote reparatie is die veel tijd vergt.
Ik heb een 144 uit 1970 daar heb ik al eens de dichtingen van de automaat van vervangen en dus de automaat er uit gehad. maar bij de 940 zal het allemaal wel wat meer op elkaar zijn gebouwd en wat zwaarder zijn.
Maar jij denkt dat als ik iemand erbij heb die van wanten weet het zou moeten lukken.
ik wilde eerst ergens anders deze reparatie doen want er zijn leden van de 700 die met een paar man een hal ergens hebben waar een brug ed staat.
ik ben uitgenodigd daar te mogen werken maar ik weet niet meer waar en wie.
Misschien weet jij wie ik bedoel?
Gr John
ik heb het olie gebruik bijgehouden en dat is erg grillig af en toe.
Dit van 1 jaar van elke keer bijvullen.1L per 4125,0km7472,0km636,7km3146,7km1390,0km6168,8km2061,3km4176,0km4489,3km1745,3km.
Ja, ik heb ook een automaat.
Is dat van voordeel of niet?
ik ben me er van bewust dat het een grote reparatie is die veel tijd vergt.
Ik heb een 144 uit 1970 daar heb ik al eens de dichtingen van de automaat van vervangen en dus de automaat er uit gehad. maar bij de 940 zal het allemaal wel wat meer op elkaar zijn gebouwd en wat zwaarder zijn.
Maar jij denkt dat als ik iemand erbij heb die van wanten weet het zou moeten lukken.
ik wilde eerst ergens anders deze reparatie doen want er zijn leden van de 700 die met een paar man een hal ergens hebben waar een brug ed staat.
ik ben uitgenodigd daar te mogen werken maar ik weet niet meer waar en wie.
Misschien weet jij wie ik bedoel?
Gr John
ik heb het olie gebruik bijgehouden en dat is erg grillig af en toe.
Dit van 1 jaar van elke keer bijvullen.1L per 4125,0km7472,0km636,7km3146,7km1390,0km6168,8km2061,3km4176,0km4489,3km1745,3km.
Moderators: Jerry Stam