Ruitenwissers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet, Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Motortje vervangen en het is weer klaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan me herinneren dat ik jaren gelden nog in mijn 240 tijd ook problemen had met de ruitenwissers. Ik heb toen de ruitenwissermotor open gemaakt en wat bleek: er zitten koperen/messing lamellen (contactbanen voor de diverse functies) in en die worden vuil en oxideren ook. Ik heb de lamellen toen voorzichtig met een schuurpapiertje opgeschuurd om vuil en oxidatie te verwijderen. Ook een beetje WD40 kan geen kwaad om de boel schoon te krijgen. Daaarna nooit meer last gehad. De garage gaf me toen groot gelijk dat ik dat had gedaan. Zei zetten er een nieuwe ruitenwissermotor in. Werk secuur en wees voorzichtig met de lamellen.
Groeten, Frans van den Berg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mij lijkt dat een klusje dat je voorzichtig moet doen en waar je de tijd voor moet nemen. Als een garage dat doet, zal dit wellicht duurder zijn (door het uurloon) dan een nieuwe monteren. "stuk -> vervangen" (ipv "stuk -> repareren") is niet altijd een teken van klant-onvriendelijkheidbuddyrich schreef : De garage gaf me toen groot gelijk dat ik dat had gedaan. Zei zetten er een nieuwe ruitenwissermotor in. Werk secuur en wees voorzichtig met de lamellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
buddyrich schreef : Hallo Frans,
Ik kan me herinneren dat ik jaren gelden nog in mijn 240 tijd ook problemen had met de ruitenwissers. Ik heb toen de ruitenwissermotor open gemaakt en wat bleek: er zitten koperen/messing lamellen (contactbanen voor de diverse functies) in en die worden vuil en oxideren ook. Ik heb de lamellen toen voorzichtig met een schuurpapiertje opgeschuurd om vuil en oxidatie te verwijderen. Ook een beetje WD40 kan geen kwaad om de boel schoon te krijgen. Daaarna nooit meer last gehad. De garage gaf me toen groot gelijk dat ik dat had gedaan. Zei zetten er een nieuwe ruitenwissermotor in. Werk secuur en wees voorzichtig met de lamellen.
Groeten, Frans van den Berg.
Ik heb morgen een vrije dag, ga de boel maar eens even uit elkaar halen. Mocht het niet lukken dan is de Volvo sloperij hier een kwartiertje rijden vandaan
Bedankt voor de tips!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Anders met staalwol. Schuurpapier is te grof.
Tussen de lamellen uitschrapen met b.v. een speld.
De spoel niet natmaken maar gewoon stofvrij blazen. ( net zoals de koolborstelhouders etc)
Laretje of busjes smeren met vet.
Succes, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Via marktplaats toevallig een liefhebber tegen gekomen die nog geen 10km bij me vandaan woont en die een 740 voor onderdelen heeft staan. Ruitenwisser motor compleet met mechaniek overgenomen voor 15 euro en alles werkt weer zoals het hoort.chronospace schreef : Toen ik mijn 740 een jaar of 3 geleden kocht deed de intervalstand het niet. Op zich geen probleem, de overige fucnties werkten prima. De laatste maanden komen ze echter ook niet meer automatisch in ruststand. Ach, is ook mee te leven en was voor de apk ook geen probleem. Sinds een week wordt het echter een beetje tricky omdat ik ze nu alleen nog in de wisstand kan krijgen door eerst de ruitensproeier stand te gebruiken en regelmatig doen ze het helemaal niet meer. Is mijn conclusie dat het in de schakelaar zit de juiste conclusie?
Groet, Frans