Veerpoten (insert) willen %&@%&! niet los en andere vragen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 19:00 #1299445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo lukte het mij
Eerst de boel in de IMAL kruipolie.
Een uur laten intrekken en met een steenbeitel of stevige schroevendraaier geplaatst in de uitsparingen voor de in de schokbreker sleutel met gepast geweld (vuist of grote hamer) de dop rond tikken, onder regelmatige toediening van IMAL.
De hoek van de beitel/schroevendraaier is van belang, te haaks werkt niet en te schuin sloopt de dop.

Dit proces gaat niet snel (1 milimeter per slag) maar werkt wel

Overigens is het bij het monteren van belang dat de dop weer volledig in de veerppot wordt gedraaid (lees: geslagen) omdat er anders een vervelende "kloink" ontstaat bij oneffenheden genome bij lage snelheid.

Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 23:58 #1299602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmorgen in 5 min op de
Vanmorgen in 5 min op de bankschroef de moer losgekregen. De moordenaar erop en twee tikken met de hamer. Echt geweldig!Ook die kogeltrekker. 2 min. Gewoon steeds aandraaien en knal. Hij is los! Zo zie je maar. Gebruik het juiste gereedschap voor het juiste werk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2010 00:00 #1299603 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmorgen in 5 min op de
Vanmorgen in 5 min op de bankschroef de moer losgekregen. De moordenaar erop en twee tikken met de hamer. Echt geweldig!Ook die kogeltrekker. 2 min. Gewoon steeds aandraaien en knal. Hij is los! Zo zie je maar. Gebruik het juiste gereedschap voor het juiste werk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2010 00:03 #1299606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vele ideeën maken licht
Vele ideeën maken licht werk, mooi man

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2010 10:52 #1299624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo ja

Mdejong schreef : Vanmorgen in 5 min op de bankschroef de moer losgekregen. De moordenaar erop en twee tikken met de hamer. Echt geweldig!

Zo ja.............enne, die van mij zijn niet te koop..;-)
Draai je hem wel goed vast, heel goed vast, anders gaat de demper rammelen in de koker.Dat zal ie waarschijnlijk toch wel doen, maar dan kun je hem alsnog vast draaien later.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2010 19:11 #1299665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja Bas, zal ik doen... Er
Ja Bas, zal ik doen... Er zitten keurig nieuwe aandraai doppen bij die mooie gasveren van Wytze. Wat zal dat lekker rijden. De oude veren komen niet eens meer omhoog. (Schaam...)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2010 00:27 #1299714 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Volvo procedure?
Hallo Bas, Violvisti

Baseman schreef : Draai je hem wel goed vast, heel goed vast, anders gaat de demper rammelen in de koker.

Daar zou toch een officiële procedure voor moeten bestaan lijkt me.  Met aanhaalmomenten, etc.  Zou die niet ergens in Vadis staan?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2010 00:40 #1299719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope.

Mathy schreef : Daar zou toch een officiële procedure voor moeten bestaan lijkt me.  Met aanhaalmomenten, etc.  Zou die niet ergens in Vadis staan?

In mijn VADIS niet, <a href="/files/Volvo_DataPocket_700-900.pdf" target="_blank">datapocket </a>(PDF-blad 65) zegt 160 Nm, maar dat vind ik nogal behoorlijk, maar niet onmogelijk.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2010 01:28 #1299729 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Valt mee
Hallo Bas
Alleen maar aandraaien met 160 Nm, dus niet "doe eerst dit, doe dan dat en doe daarna ... en trek na ... km alles nog eens na met ..." ?  Valt me nog mee.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2010 08:58 #1299738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mij ook.

Mathy schreef : Alleen maar aandraaien met 160 Nm, dus niet "doe eerst dit, doe dan dat en doe daarna ... en trek na ... km alles nog eens na met ..." ?  Valt me nog mee.

Ik had ze bij mij vervangen en echt goed aangedraaid, maar hij bleef maar rammelen, en dat klinkt erg onheilspellend, als je (nog) niet weet waar het vandaan komt, is net of de hele ophanging los uit de rubbers onder de auto hangt.
Overigens, moet ik bij deze ook weer eens aan de slag, begint op een Amerikaan te lijken.....;-)

Moderators: Jerry Stam