Veerpoten (insert) willen %&@%&! niet los en andere vragen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een uur laten intrekken en met een steenbeitel of stevige schroevendraaier geplaatst in de uitsparingen voor de in de schokbreker sleutel met gepast geweld (vuist of grote hamer) de dop rond tikken, onder regelmatige toediening van IMAL.
De hoek van de beitel/schroevendraaier is van belang, te haaks werkt niet en te schuin sloopt de dop.
Dit proces gaat niet snel (1 milimeter per slag) maar werkt wel
Overigens is het bij het monteren van belang dat de dop weer volledig in de veerppot wordt gedraaid (lees: geslagen) omdat er anders een vervelende "kloink" ontstaat bij oneffenheden genome bij lage snelheid.
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo ja.............enne, die van mij zijn niet te koop..Mdejong schreef : Vanmorgen in 5 min op de bankschroef de moer losgekregen. De moordenaar erop en twee tikken met de hamer. Echt geweldig!
Draai je hem wel goed vast, heel goed vast, anders gaat de demper rammelen in de koker.Dat zal ie waarschijnlijk toch wel doen, maar dan kun je hem alsnog vast draaien later.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Daar zou toch een officiële procedure voor moeten bestaan lijkt me. Met aanhaalmomenten, etc. Zou die niet ergens in Vadis staan?Baseman schreef : Draai je hem wel goed vast, heel goed vast, anders gaat de demper rammelen in de koker.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn VADIS niet, <a href="/files/Volvo_DataPocket_700-900.pdf" target="_blank">datapocket </a>(PDF-blad 65) zegt 160 Nm, maar dat vind ik nogal behoorlijk, maar niet onmogelijk.Mathy schreef : Daar zou toch een officiële procedure voor moeten bestaan lijkt me. Met aanhaalmomenten, etc. Zou die niet ergens in Vadis staan?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Alleen maar aandraaien met 160 Nm, dus niet "doe eerst dit, doe dan dat en doe daarna ... en trek na ... km alles nog eens na met ..." ? Valt me nog mee.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had ze bij mij vervangen en echt goed aangedraaid, maar hij bleef maar rammelen, en dat klinkt erg onheilspellend, als je (nog) niet weet waar het vandaan komt, is net of de hele ophanging los uit de rubbers onder de auto hangt.Mathy schreef : Alleen maar aandraaien met 160 Nm, dus niet "doe eerst dit, doe dan dat en doe daarna ... en trek na ... km alles nog eens na met ..." ? Valt me nog mee.
Overigens, moet ik bij deze ook weer eens aan de slag, begint op een Amerikaan te lijken.....