binnenwerk contactslot vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn vraag is de volgende:
Ik heb een setje sloten van de sloop mee kunnen nemen. Nu wil de sleutel wel in de deursloten, contactslot (compleet met "ommanteling" en handschoenkastje.
De sleutel wil wel in het slot van de achterklep maar ik kan hem niet draaien.
Alles even losgehaald en één grote aangekoekte bende. Het spul dus eerst maar eens laten weken in de ontvetter etc, etc.
Graag zou ik dus dit gehele setje in willen bouwen.
Is er een mogelijkheid dat ik het binnenwerk van het contactslot over kan zetten? Ik had al even gezocht op het forum, het moet kunnen.
Kan iemand mij vertellen hoe dit het makkelijkste kan? Het gedeelte dat in de stuurkolom zit (stuurslot / ommanteling) zit in de auto vast met breekbouten. Dit gedeelte zou ik graag willen laten zitten als dat mogelijk is.
Dus hoe kan ik het binnenwerk van het contactslot overzetten?
Iets met pennetjes had ik begrepen maar welke, waar zitten deze etc.
Graag jullie reactie,
groet ruben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Let er bij het in elkaar zetten op, dat het plaatje achter op het slot er goed om in zit. Het past er op twee manieren op, maar er is maar één manier waarop je naderhand de sleutel nog gedraaid krijgt.ruspek schreef : De sleutel wil wel in het slot van de achterklep maar ik kan hem niet draaien.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank in ieder geval voor de reminder.
Ook zonder plaatje kan ik de sleutel niet omdraaien.
Ik denk dat het niet wil draaien mede komt doordat het kleine klipje dat het slotgat moet bedekken als de sleutel er niet in zit, naar binnen vast zat. Aangezien er nogal wat smurrie naar de achterkant wordt gezogen denk ik dat het mede daardoor komt dat alles is vastgeroest.
Heb je misschien ook een idee over het contactslot?
groet
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als ik dat had, dan had ik dat niet voor je geheim gehouden, maar gelijk in m'n eerdere reactie gezet.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat begrijp ik.
Ik bedoelde het ook niet als kritiek oid hoor.
Ik hoopte dat iemand die hier gisteren op het forum zat het zou weten.
Nog even afwachten dus.
groet ruben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het kofferbakslot de aanleiding is van deze hele wissel, is die vervangen of schoonmaken toch makkelijker?ruspek schreef : De sleutel wil wel in het slot van de achterklep maar ik kan hem niet draaien.
Had je deze gelezen: <a href="/node/27662">Kofferbakslot overhaul, oftewel, uit elkaar en weer werkend in elkaar.</a>
Je mag hem ook opsturen (met 1 sleutel) of langsrijden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben nu bezig om het binnenwerk los te laten weken in de velgen reiniger / ontvetter.
Wat jij ook al aangaf in je draadje "kofferbakslot overhaul" zitten de lammeletjes vast en zit er veel vette klei in. Eerst heb ik een slot genomen die er origineel in zat. (daar heb ik niet de juiste sleutel voor blijkt achteraf. Alleen de garagasleutel zat dus bij de auto. (sleutel paste ook niet op het handschoenkastje)
aangezien het contactslot ook een beetje lubbert had ik het idee om alles maar over te zetten. Op de sloop een setje sloten voor weinig gehaald maar daar deed dus (achteraf pas gemerkt) het kofferbakslot het niet van. Ik heb nu alles los liggen (los moeten tikken met hamer en beiteltje!)
Nu het laatste: is het binnenwerk van het contactslot over te zetten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, als het goed is, wel.De cilinder zit et een pinnetje vast (kijk even in VADIS of zo) die eruit kan, dan kun je, met de juiste sleutel erin, de cilnder verwijderen en een andere plaatsen.ruspek schreef : Nu het laatste: is het binnenwerk van het contactslot over te zetten?
Je hebt geen Immobiliser?Denk anders even aan je transponder in de sleutel.