Tankdop blaast
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 16:15 #1084398
door V700 register
Tankdop blaast is gemaakt door V700 register
Heren,
Ik heb het volgende: als ik de tankdop los draai hoor ik lucht in of uit de tank gaan. En best wel veel aan het geluid te horen. De auto slaat ook slecht aan op benzine.
Kan het zijn dat het gaatje in de dop verstopt zit? Is deze dan het beste door te blazen met perslucht?
Graag jullie advies, alvast bedankt.
grt Thijs
Ik heb het volgende: als ik de tankdop los draai hoor ik lucht in of uit de tank gaan. En best wel veel aan het geluid te horen. De auto slaat ook slecht aan op benzine.
Kan het zijn dat het gaatje in de dop verstopt zit? Is deze dan het beste door te blazen met perslucht?
Graag jullie advies, alvast bedankt.
grt Thijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 16:37 #1298360
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heren?
Een heer ben ik niet, maar mag ik toch antwoorden?
Wat je hoort is lucht die de tank in gaat omdat dat gaatje hoogst waarschijnlijk inderdaad verstopt zit.
De benzinepomp trekt benzine uit de tank, maar er kan geen lucht in, dus de tank trekt vacuüm. Waarschijnlijk start de wagen de keren na het tanken stukken beter en verergert het naarmate de tank vordert?
Het lijkt me geen kwaad te kunnen om het gaatje in de dop eens uit te blazen met perslucht. Het vuil dat er in zit is er tenslotte door luchtstroming in gekomen, dus waarom zou je het niet op dezelfde manier kunnen proberen er uit te krijgen?
groetjes,Isabelle
Wat je hoort is lucht die de tank in gaat omdat dat gaatje hoogst waarschijnlijk inderdaad verstopt zit.
De benzinepomp trekt benzine uit de tank, maar er kan geen lucht in, dus de tank trekt vacuüm. Waarschijnlijk start de wagen de keren na het tanken stukken beter en verergert het naarmate de tank vordert?
Het lijkt me geen kwaad te kunnen om het gaatje in de dop eens uit te blazen met perslucht. Het vuil dat er in zit is er tenslotte door luchtstroming in gekomen, dus waarom zou je het niet op dezelfde manier kunnen proberen er uit te krijgen?
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 16:45 #1298364
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucht
Alle hulp is altijd welkom, ook van dames!
Ik zal eens naar mijn schoonvader rijden, die heeft een compressor.
Misschien dat ik de dop anders eens in warm water laat weken. Kijken of dat schoonmaakt...
groet Thijs
Ik zal eens naar mijn schoonvader rijden, die heeft een compressor.
Misschien dat ik de dop anders eens in warm water laat weken. Kijken of dat schoonmaakt...
groet Thijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 19:43 #1298384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weken
Heeft eigenlijk weinig tot geen zin. Of gewoon een andere dop monteren of je tankontluchting even goed nakijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 19:48 #1298385
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontluchting
Dirk, bedankt voor je reactie. Waar zit die tankontluchting precies?
groet Thijs
groet Thijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 19:57 #1298386
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze ?
Moderators: Jerry Stam