welke schokbrekers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 14:03 #1084366
door V700 register
welke schokbrekers is gemaakt door V700 register
volgens mij ben ik bijna aan nieuwe schokbrekers en veren toe, dan komt de vraag welke ga ik nemen, ik heb nu volgens mij gewone met gewone veren, de wagen hangt nu beetje in de kont. ook heb ik het idee dat de wagen altijd zoekt, ik moet altijd corigeren
nu kom ik deze tegen op skandix.de, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Shock absorber conversion kit, Height controlVolvo 700, 900
nu kom ik deze tegen op skandix.de, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Shock absorber conversion kit, Height controlVolvo 700, 900
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 14:19 #1298156
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen nivomats
Volgens mij was dit een optie op de 740 estates. Maar je moet ze i.t.t. nivomats zelf oppompen bij zware last, vandaar ook het manometertje. Is niet echt een antwoord op je vraag, want ik heb er zelf geen ervaring me.
Ik weet niet wat deze moeten kosten, maar ik zou eerder overwegen er weer nivomats onder te zetten. Wytze adverteert er steeds mee op MP.
In beide gevallen heb je waarschijnlijk ook andere veren nodig. Bij nivomats in elk geval wel.
Ik weet niet wat deze moeten kosten, maar ik zou eerder overwegen er weer nivomats onder te zetten. Wytze adverteert er steeds mee op MP.
In beide gevallen heb je waarschijnlijk ook andere veren nodig. Bij nivomats in elk geval wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 14:25 #1298157
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar deze kosten de helft,
maar deze kosten de helft, voor 250e de hele set
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 14:42 #1298160
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schokbrekers
Dit zijn schokbrekers die met luchtdruk instelbaar zijn in lengte. Variatie enkele cm's max.
Ik heb die op een Amerikaan en daar noemen ze die Hi-jackers.
Max operating druk ong 6 bar. Die moet je wel om de zoveel tijd controleren dus zet er wel meteen een manometertje bij.
grt
Chris
Ik heb die op een Amerikaan en daar noemen ze die Hi-jackers.
Max operating druk ong 6 bar. Die moet je wel om de zoveel tijd controleren dus zet er wel meteen een manometertje bij.
grt
Chris
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 00:27 #1298202
door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Er
zit een manometertje bij. Ik had deze zelfde set op mijn eerste 740 estate, en was er heel tevreden over. Tot het kapot ging. Eerst merkte je dat de auto na een week, en later na een dag op z'n kont ging hangen en dat ik steeds vaker het systeem op moest pompen(gewoon met de bandenpomp). Later gaf hij het helemaal op.
Toch heeft het systeem mij en de familie meer dan twee ton heel comfortabel gedragen, en ik weet niet hoeveel de eerste eigenaar ermee heeft rondgereden.
Wat mij betreft een aanrader.
Mazzel
Toch heeft het systeem mij en de familie meer dan twee ton heel comfortabel gedragen, en ik weet niet hoeveel de eerste eigenaar ermee heeft rondgereden.
Wat mij betreft een aanrader.
Mazzel
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 07:08 #1298220
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Schokbrekers of veren
Niels, ik zou eerst een setje verzwaarde veren er op zetten want die hangende kont komt echt niet alleen van vermoeide schokbrekers. Bij mij hielp het geweldig. De monroeset lijkt mij wat aan de primitieve kant. Als het echt nodig is zou ik voor nivomats gaan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2010 00:09 #1298424
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Compressor
Hallo Volvisti
Toen mijn niveaumats versleten waren, heb ik er weer niveaumats op laten zetten. Besteld bij Wytze.
De versie hierboven kun je op het tankstation opblazen, maar je kunt ook een compressor in een van de vakken in de kofferbak/laadruimte inbouwen.
groetjes
Mathy
Toen mijn niveaumats versleten waren, heb ik er weer niveaumats op laten zetten. Besteld bij Wytze.
De versie hierboven kun je op het tankstation opblazen, maar je kunt ook een compressor in een van de vakken in de kofferbak/laadruimte inbouwen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2010 07:41 #1298437
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb destijds de
Ik heb destijds de versterkte veren achter geprobeerd en dat is me niet bevallen; de hard zonder lading, te slap gedempt met lading. Dus toen weer snel originele nivomats van SACHS eronder gezet, (via Wytze Broerze), mijn advies is dus houdt het origineel anders tast je het rijcomfort/gedrag van de auto zeer aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2010 11:41 #1298473
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testen (of gelijk overnemen)?
Hoi Niels,
Heb zo'n set in mijn niet meer in gebruik zijnde 940 sedan. Werkt prima, maar ik heb nooit nivomat(s/en) gehad en daar dus geen vergelijking mee
Mocht je de tijd hebben, dan kan je ze wel eens proberen door over te zetten, of gewoon overnemen natuurlijk. Inbouwen kostte (bij mijn sedan) niet extreem veel tijd, moet kunnen in een uurtje of drie, maar dat hangt af van hoe vast alles zit. Ze zijn ter overname, en als ik jouw oude dan kan terugplaatsen, blijft mijn (sloop)auto nog rijdbaar en kan een slopert de auto nog wel meenemen!
Druk is al die jaren geen probleem geweest, dus niet lek. En inderdaad bij te vullen daar waar jij het vulventiel en het metertje plaatst.
Is 't iets?
Heb zo'n set in mijn niet meer in gebruik zijnde 940 sedan. Werkt prima, maar ik heb nooit nivomat(s/en) gehad en daar dus geen vergelijking mee
Mocht je de tijd hebben, dan kan je ze wel eens proberen door over te zetten, of gewoon overnemen natuurlijk. Inbouwen kostte (bij mijn sedan) niet extreem veel tijd, moet kunnen in een uurtje of drie, maar dat hangt af van hoe vast alles zit. Ze zijn ter overname, en als ik jouw oude dan kan terugplaatsen, blijft mijn (sloop)auto nog rijdbaar en kan een slopert de auto nog wel meenemen!
Druk is al die jaren geen probleem geweest, dus niet lek. En inderdaad bij te vullen daar waar jij het vulventiel en het metertje plaatst.
Is 't iets?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2010 19:28 #1298535
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic past dat ook onder een
past dat ook onder een estate dan?
Moderators: Jerry Stam