Tank halfvol meter staat op bijna leeg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 22:00 #1084363
door V700 register
Tank halfvol meter staat op bijna leeg is gemaakt door V700 register
Beste ..
Sinds enige tijd staat mijn meter op bijna leeg terwijl de tank eigenlijk halfvol is.
Als ik helemaal volgetankt ben staat de meter ook helemaal op vol
Is de meter te regelen via e.e.a .of ????
bvd
Sinds enige tijd staat mijn meter op bijna leeg terwijl de tank eigenlijk halfvol is.
Als ik helemaal volgetankt ben staat de meter ook helemaal op vol
Is de meter te regelen via e.e.a .of ????
bvd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 22:09 #1298105
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Negen kansen op tien de
Negen kansen op tien de tankvlotter die de geest aan het geven is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 22:27 #1298111
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb hier helaas ook laatste
Heb hier helaas ook laatste tijd last van, heb wel een extra tank er in zitten.100 Liter (vol) er in, toch geeft hij aan dat er maar 70% in zit.Hij heeft het wel verder altijd gedaan, dus als hij nog maar halfvol zat, op de helft, kwartje er in, op 25%, bijna leeg in het rood.Nu weet ik dat er ongeveer 10 liter in zit, de ene keer springt hij op ongeveer 20%, dan 55%..Kan het ook een massaprobleem zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 22:46 #1298114
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vlotter enzo
Kan idd een massaprobleem zijn, maar om eea uit te sluiten zou je het volgende kunnen proberen. Op de vlotter zitten of 1 of 2 draden (heb het systeem van een 700 / 900 even niet zo snel voor ogen). Vlotter is massaschakelend, dus bij 1 draadssystemen haal je 'm er even vanf en legt deze draad tegen de massa aan. Als je nu de auto op contact zet moet de benzinemeter voluit slaan. Zo ja, vlotter defect of rotte massa van de benzinetank / vlotterunit.
Bij 2 draadsystemen, altijd even kijken welke draad naar de benzinemeter loopt. Ook deze weer even aan de massa leggen, slaat de meter voluit dan of vlotter of massa defect. Bij 2 draads systemen kun je de 2 draden ook even aan elkaar verbinden. Slaat de meter voluit, dan vlotter defect.
Dit kost niets en is vrij snel te controleren om eea uit te sluiten, voordat je dadelijk dure dingen gaat vervangen die helemaal niet nodig zijn.
Bij 2 draadsystemen, altijd even kijken welke draad naar de benzinemeter loopt. Ook deze weer even aan de massa leggen, slaat de meter voluit dan of vlotter of massa defect. Bij 2 draads systemen kun je de 2 draden ook even aan elkaar verbinden. Slaat de meter voluit, dan vlotter defect.
Dit kost niets en is vrij snel te controleren om eea uit te sluiten, voordat je dadelijk dure dingen gaat vervangen die helemaal niet nodig zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 01:06 #1298117
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet ik hiervoor me
Moet ik hiervoor me tellerbak even loshalen? Weet zo niet precies waar ik die draden zou kunnen vinden.Dat verhaal over massa is me vandaag helemaal duidelijk geworden, 10 draadjes afgezocht naar welke nou van me temp meter is, elk draadje op de massa aangesloten, opeens, "OHNEE, DE MOTOR STAAT IN DE FIK"
Nou kan ik weer me temperatuur zien :)Als ik nou weet welke draadjes voor de brandstof meter zijn kan ik dan gelijk controleren waar het probleem zit. Hihi, me toerenteller doet het ook niet helemaal meer, weet je misschien ook waar dit aan zou kunnen liggen?
Nou kan ik weer me temperatuur zien :)Als ik nou weet welke draadjes voor de brandstof meter zijn kan ik dan gelijk controleren waar het probleem zit. Hihi, me toerenteller doet het ook niet helemaal meer, weet je misschien ook waar dit aan zou kunnen liggen? Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 08:10 #1298119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor
Tellerbak hoef je er niet voor uit te halen, gewoon even bij de vlotter / benzinepomp kijken is voldoende. Let aub wel even op dat je idd de draden van de vlotter pakt en niet die van de pomp, anders heb je meteen kortsluiting.
De tellerunits van een 700 serie zijn ronduit slecht te noemen, een niet werkende toerenteller kan bijvoorbeeld liggen aan de teller zelf (heb hier ook een kapotte klok liggen) maar ook aan een onderbroken aanstuurdraad. Deze komt bij een benzine ik meen van de bobine af en bij een diesel van de dynamo.
De tellerunits van een 700 serie zijn ronduit slecht te noemen, een niet werkende toerenteller kan bijvoorbeeld liggen aan de teller zelf (heb hier ook een kapotte klok liggen) maar ook aan een onderbroken aanstuurdraad. Deze komt bij een benzine ik meen van de bobine af en bij een diesel van de dynamo.
Moderators: Jerry Stam