SRS

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2010 21:02 #1084230 door V700 register
SRS is gemaakt door V700 register
Ik was met mijn kilometerteller wat lampjes aan het verwisslen. Zag dat er ook een paar controlelampjes niet voorzien waren van een lampje. Dus even uitgeprobeerd. En zie daar...een controlelampje erbij: SRS. Deze blijft branden, dus krijgt ie ergens een signaal. Even gegoogled en hier op de site gekeken: Het moet iets met airbag te maken hebben. Maar wat is dat dan? Mijn Volvo uit 1988 heeft toch zeker geen airbag? Ik heb er wel zo´n ander stuur in zitten, maar dat hebben alle USA´s, geloof ik. En bovendien zou dat stuur dan veel lomper moeten zijn, in die jaren.
Wat betekent de afkorting SRS?
Ben erg benieuwd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2010 21:13 #1297153 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij staat het voor
Volgens mij staat het voor Safety Restraint System

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2010 21:17 #1297154 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zou de afkorting wel
Dat zou de afkorting wel eens kunnen betekenen. Bedankt voor de info!

Ik heb het forum een beetje afgespeurd en die gaan allemaal over een 9-serie. Daar zal inderdaad een airbag in zitten. Maar ik heb dus een 1988 745

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 21:55 #1297249 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iemand nog een idee waarom
Iemand nog een idee waarom er in mijn 745 een airbaglampje oplicht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 21:59 #1297251 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij betreft het srs
Volgens mij betreft het srs systeem ook de gordelaanspanners (of misschien juist de gordelaanspanners) dus misschien dat daar iets mee is?

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 22:02 #1297253 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic willemvAnbenthem

willemvAnbenthem schreef : Wat betekent de afkorting SRS?
Ben erg benieuwd.

745 GLE, B230F, 1988, USA. Handgeschakelde 5-bak (geen knopje op de pook).
LH Jetronic 2.2. 390.000km.

Supplemental Restraint System
Als je op je stuur de letters SRS tegenkomt, dan heb je een airbag.
De mijne is ook een USA en heeft ook een airbag+lampje.
Waarschijnlijk heb je er geen meer in(door ander stuur) en daarom is het lampje eruit gehaald. Als je bij je stuurkolom en onder je stoel dikke feloranje kabels ziet, dan heeft er een ingezeten.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 22:02 #1297254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampje teveel?

willemvAnbenthem schreef : Iemand nog een idee waarom er in mijn 745 een airbaglampje oplicht?

Omdat je dat lampje eruit moet halen?
Ik kan helemaal rechts een lampje bijdraaien en dan elke morgen wachten tot er in mijn gasblok eindelijk voorgegloeid is, wat dus nooit gebeurd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 22:04 #1297256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij later

EndlessQuest schreef : Volgens mij betreft het srs systeem ook de gordelaanspanners (of misschien juist de gordelaanspanners) dus misschien dat daar iets mee is?

Daar zijn 2 varianten van: Mechanische en pyrotechnische. De mechanische zijn 100% mechanisch en laten geen lampje branden. Volgens mij zijn de pyrotechnische pas in de late 940 ingevoerd, deze kunnen mogelijk wel een lampje laten branden. Het lijkt me vrij sterk dat die al in een 740 zitten. Overigens, als er iets in zit, dan zou dat ook op stickers in de portierstijlen aan bestuurderszijde moeten staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 22:08 #1297259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ??

Baseman schreef : Ik kan helemaal rechts een lampje bijdraaien en dan elke morgen wachten tot er in mijn gasblok eindelijk voorgegloeid is, wat dus nooit gebeurd.

Crosspost. Dan zijn er later toch ook nog verschillende uitvoeringen geleverd, aangezien je ook een vrij late 940 hebt. Ik heb hier een apart blokje liggen voor in de rechteronderhoek van de tellerbak (spiegelbeeldig aan de temperatuurmeter) waar oa een gloeilampje in zit. Dat dingetje kwam dus ook los uit een diesel-tellerbak. Als je echt dat gloeilampje hebt (en niet een blindplaatje) zit daarnaast ook een vierkantje met de tekst "turbo". Elekrische druksensor erop, lampje erin en je weet wanneer je op de maximale boost zit :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 22:12 #1297260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

henk 940LPT schreef : Als je echt dat gloeilampje hebt (en niet een blindplaatje) zit daarnaast ook een vierkantje met de tekst "turbo". Elekrische druksensor erop, lampje erin en je weet wanneer je op de maximale boost zit :)

Klopt, zat een plaatje, nu dat stukje met drie lampjes, en met een MBC erin, dacht ik het wel werekend te gaan krijgen....;-)Moet er nog aan beginnen, ben op zoek naar een sensor, die zit er standaard volgens mij niet in.

Moderators: Jerry Stam