Hydraulische koppeling van mijn 940 hangt op de vloer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 18:45 #1084178
door V700 register
Hydraulische koppeling van mijn 940 hangt op de vloer is gemaakt door V700 register
Goede avond.
Zojuist stilgevallen met mijn 940 2.0 uit 1991. Baal baal.
S70 ervoor en die heeft mijn altijd zo trouwe vierwieler naar huis mogen brengen.
Maar goed, Het probleem:
Half uur gereden.
Trap koppeling in op kruising. Stop. In zijn 1. Geen probleem. Schakel naar 2 en het pedaal komt niet meer naar boven!!??
Ligt braaf onder op de vloer. Remvloeistof gecontroleerd. Keurig tegen max. aan.
En nu?? Waar ga ik beginnen. Iemand suggesties.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Zojuist stilgevallen met mijn 940 2.0 uit 1991. Baal baal.
S70 ervoor en die heeft mijn altijd zo trouwe vierwieler naar huis mogen brengen.
Maar goed, Het probleem:
Half uur gereden.
Trap koppeling in op kruising. Stop. In zijn 1. Geen probleem. Schakel naar 2 en het pedaal komt niet meer naar boven!!??
Ligt braaf onder op de vloer. Remvloeistof gecontroleerd. Keurig tegen max. aan.
En nu?? Waar ga ik beginnen. Iemand suggesties.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 19:16 #1296780
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppelingscylinder
Volgens mij is je koppelingscylinder niet helemaal fijn meer. Er kan lucht zitten in de hydraulische olie of de cylinder is lek. het ding zit aan de bestuurderskant van de motor ergens onderaan. Volg vanaf het remvloeistofreservoir maar de leiding naar beneden. Je kunt controleren of hij lek mis door de stofkap weg te wurmen en te zien of hij daar nat is. Als dat het geval is moet je hem vervangen. Is hij nog droog, dan kan ontluchten wel helpen op dezelfde manier als je de remmen ontlucht.
Succes
Succes
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 19:23 #1296782
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic hmmm
Op zich een logische denkwijze... maar in geval van 'lek' zou het niveau van het remvloeistofresrvoir ook gezakt moeten zijn, en dat is niet het geval lees ik... en lucht kom er niet zomaar ineens in....
Dus misschien toch lastiger dan in eerste instantie gedacht?
De cilinder zelf zou natuurlijk wel vast kunnen zitten....
GG,
Dus misschien toch lastiger dan in eerste instantie gedacht?
De cilinder zelf zou natuurlijk wel vast kunnen zitten....
GG,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 21:24 #1296813
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of nog een andere mogelijkheid...
kijk <a href="/node/32483">hier</a> eens. En dan zijn er weer twee mogelijkheden. Beide gaten, of 1 ervan natuurlijk, kunnen doorgesleten zijn. Het gat op de kogel, is gewoon een nieuwe gaffel monteren (of van de sloop). Draai dan meteen de kogel eruit, want zie de rest van het eerder genoemde draadje ook meteen.
Tweede mogelijkheid is de drukpen van de de hydraulische bedieningscilinder die door het gaffeleind heen steekt. Dan moet je <a href=" www.timensmit.nl/ ">Meester T. even bellen voor een nylon prop.
Suc6
Tweede mogelijkheid is de drukpen van de de hydraulische bedieningscilinder die door het gaffeleind heen steekt. Dan moet je <a href=" www.timensmit.nl/ ">Meester T. even bellen voor een nylon prop.
Suc6
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 22:48 #1296831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pedaal omhoog trekken
heb ik ook eens gehad( met een '69 mercedes). Door het veersysteem ging hij lichter naar beneden, en net aan weer verend omhoog Ook met hydraulische koppellings bediening !
Eenmaal weer met de hand omhoog/ teruggetrokken, werkte hij weer enkele jaren gewoon goed..
Mvg, Rolf
Eenmaal weer met de hand omhoog/ teruggetrokken, werkte hij weer enkele jaren gewoon goed..
Mvg, Rolf
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2010 08:57 #1296862
door Adrian Maarleveld
bijvoorbeeld:
Gekoppeld of ontkoppeld?
Gekoppeld duidt op een kapotte gaffel, zoals beschreven of problemen met het hydraulisch bedienings systeem.
Ontkoppeld: zuiger uit de nemer-cylinder gedrukt en staat op op de rand. Je komt geen meter meer vooruit. Keertje meegemaakt in een tunnel. Stond ik mooi onderin.Ook in dit geval goed de gaffel controleren die is dan vaak versleten.
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic stand koppeling?
Kijken wat er stuk is natuurlijk en beschrijven wat er precies aan de hand is.Bartje67 schreef : En nu?? Waar ga ik beginnen. Iemand suggesties.
bijvoorbeeld:
Gekoppeld of ontkoppeld?
Gekoppeld duidt op een kapotte gaffel, zoals beschreven of problemen met het hydraulisch bedienings systeem.
Ontkoppeld: zuiger uit de nemer-cylinder gedrukt en staat op op de rand. Je komt geen meter meer vooruit. Keertje meegemaakt in een tunnel. Stond ik mooi onderin.Ook in dit geval goed de gaffel controleren die is dan vaak versleten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2010 11:08 #1296880
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euvel als het goed is gevonden
Allereerst bedankt voor jullie input,
Bak staat ontkoppeld. Diafragma van drukgroep staat ingedrukt. Pedaal op de vloer. Kan dus vrij schakelen terwijl de motor loopt. Mijn gaffel is dus niet stuk.
Zover het eruit ziet is de hoofdkoppelingscilinder kapot boven bij het pedaal.
Paar keer wringen en dan doet het het weer. Vervolgens keer of 8 koppelen en hij zit weer vast.
Vanmiddag even uit op een andere cilinder.
Laat nog even weten of dit de uiteindelijke veroorzaker was van het probleem.
Update...
Zaterdag een nieuwe cinlinder erin gezet en meteen de slang tussen de hoofd en hulp koppelingscilinder vervangen. Was ook niet zo jovel meer. Alles dus opgelost en koppelt weer als de beste.
Bak staat ontkoppeld. Diafragma van drukgroep staat ingedrukt. Pedaal op de vloer. Kan dus vrij schakelen terwijl de motor loopt. Mijn gaffel is dus niet stuk.
Zover het eruit ziet is de hoofdkoppelingscilinder kapot boven bij het pedaal.
Paar keer wringen en dan doet het het weer. Vervolgens keer of 8 koppelen en hij zit weer vast.
Vanmiddag even uit op een andere cilinder.
Laat nog even weten of dit de uiteindelijke veroorzaker was van het probleem.
Update...
Zaterdag een nieuwe cinlinder erin gezet en meteen de slang tussen de hoofd en hulp koppelingscilinder vervangen. Was ook niet zo jovel meer. Alles dus opgelost en koppelt weer als de beste.
Moderators: Jerry Stam