Voorverwarming inbouwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 21:03 #1083999 door V700 register
Voorverwarming inbouwen is gemaakt door V700 register
Dag jongelui,
i.v.m. het naderende winterweer ben ik van plan om een z.g. voorverwarming aan te schaffen, e.e.a. staat <a href=" www.waeco.com/nl/producten/personenauto/4194_1282.php " target="_blank">HIER qua prijs en uitvoering. Mij lijkt het een erg goede en betaalbare winterupgrade met m.i. 2 grote voordelen, de verwarming is meteen lekker warm en vooral... de auto zal sneller overschakelen naar gas, dus goedkoper en milieuvriendelijker.Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee met deze set, en is het verstandig om hier een vriesstop voor op te offeren? Ik bedoel, dicht het verwarmingsapparaat net zo goed af als de originele vriesstop?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 21:13 #1295360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kun
Kun je merken dat je auto later overschakelt als het buiten kouder is ? Ik heb (ook) LPi en heb er niet echt op gelet om eerlijk te zijn.
Wat ik vooraf zou willen weten is of het element in het blok past. Maw: is de ruimte groot genoeg voor het formaat (en de vorm) van het elektrische elelment ? Volgens mij verwarmt zoiets alleen het blok, en dus niet de koelvloeistof in kachelradiateur. De thermostaat zal vrijwel meteen open gaan als je gaat rijden, dus je zal zeker sneller warmte hebben. Maar onmiddelijk ?Volvo heeft deze dingen ook als originele accessoire geleverd, weet niet of die nog leverbaar zijn en wat ze kosten ? Volgens mij zit in die set ook een nette stekkerdoos. Weet je meteen zeker dat de boel gaat passen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 21:20 #1295362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Dag Henk, overschakelen naar gas gebeurd absoluut op koelvloeistoftemperatuur, daar ligt dus de winst. Deze verwarming is speciaal voor dit type Volvo (b230** en tot bj 1998), kijk maar eens <a href=" www.defa.com/testa.php3?merke=VOLVO&...amp;lang=7&ndid= " target="_blank">hier in het staatje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 21:22 #1295364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Merk ?

Chilm schreef : Dag Henk, overschakelen naar gas gebeurd absoluut op koelvloeistoftemperatuur

Ja, maar MERK je het ook ? Daar was ik benieuwd naar, en tot nu toe altijd te lui om erop te letten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 21:26 #1295367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh..
nou en of... moet je kijken hoeveel meer benzine je verbruikt in de winter, alleen al door het veeeeel latere overschakelen op gas. Merk jij dat nooit dan, dat je 's zomers bijna geen benzine voor het starten hoeft te tanken, en het in de winter wel lijkt of ze de benzine uit je tank stelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 21:28 #1295368 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Maar ik reed (voordat de LPG zo duur werd) eens per week 25 km op benzine. Viel dus minder op. Bovendien kan dat meerverbruik op benzine ook komen omdat het buiten kouder is (niet alleen door later overschakelen). Ik kijk meer naar het knipperende lampje, mij was nog nooit echt opgevallen dat het later constant ging branden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 23:18 #1295386 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Volvo
Hallo Rob
Volvo heeft die ook geleverd.  Af en toe zie je die nog wel eens tweederhand voorbij komen.
Probleempje met elektrische standverwarmingen is wel, dat je ook als je terug naar huis wilt, eigenlijk eerst stroom nodig hebt.  En om nu de mensen waar je werkt of waar je op bezoek bent te vragen of je je auto even bij hun in mag pluggen ...
groetjes
Mathy

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2010 09:15 #1295414 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Nieuw
De Volvo dealer kan deze zelfs nog leveren. Tenminste, dat kon een maand terug nog wel voor de S90.
Alleen wel erg duur in vergelijking met een aftermarket Kalix of Defa setje. Misschien dat je zoiets wel bij de Volvo dealer in Zweden kan krijgen voor een aardige prijs.
Naast het nadeel dat je stroom nodig hebt, is ook een nadeel dat het blok er nou niet meteen echt warm van wordt. Het is meer bedoeld om in Scandinavische omstandigheden fatsoenlijk te kunnen starten. Het blok wordt dertig, misschien met veel pijn en moeite veertig graden warmer dan de omgeving.
Wil je niet meer krabben, dan heb je ook een interieur kacheltje nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2010 10:12 #1295418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de dealer was een
Bij de dealer was een elektrische set ergens iets onder de 200 euro. op zich niet te duur. met kabel, de hele inbouwset.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2010 10:40 #1295421 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vriesprop ontpropper
Timen in Vaassen heeft een speciale vriespropverwijderaar gemaakt. Werkt gegarandeerd goed.
Mijn voorverwarmer levert me in de winter veel plezier en benzinebesparing op.

Moderators: Jerry Stam