Standkachel start wel maar slaat na een paar seconden branden uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2010 10:04 #1294680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of...
Het is natuurlijk een beetje de vraag of dit het probleem van de topic starter oplost. Volgens mij wil dit:
of de spaarvlam van geiser of verwarmingsketel. Knopje indrukken en vasthouden, vlammetje erbij, paar seconden vasthouden tot de waxstift de leiding zelf open hield. Bij mijn oude pre- Webasto-kanon moest ik een paar seconden de starter vasthouden. Een modern type zal een tijdrelais hebben die na een paar seconden hitte moet detecteren om ingeschakeld te blijven. Als om wat voor reden de vlam niet in de pan mocht blijven, vinden we het als gebruiker ook wel zo fijn dat de installatie stopt met ongebreideld brandstof in te spuiten. Er moet ergens een temperatuursensor zitten in het vlampunt of in de buurt daarvan.
zoveel zeggen, dat de brandstof kortsluitbeveiliging niet werkt. Wie kent het principe nog van de gasoven thuis (voor sommigen nog steeds...nu slaat hij wel aan, maar na een paar seconden branden ook weer af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2010 20:15 #1294731
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beveiliging
Heb het deksel eraf gehad, daaronder zit in ieder geval geen knopje... Als je het rubber verwijdert blijft er een gat over, wellicht dat je met een lang voorwerp de zaak kunt resetten?
Heb ook het idee dat er ergens een signaal ontbreekt, wellicht is de vlamdetectie defect?
Richard
Heb ook het idee dat er ergens een signaal ontbreekt, wellicht is de vlamdetectie defect?
Richard
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2010 22:02 #1294750
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic vlam
De vlamdetectie kun je er ook zo uithalen en schoonmaken, zit naast het rubbertje van de resetknop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 10:09 #1294778
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vlamdetectie
hallo john, die had ik al schoongemaakt. Ziet er mooi helder uit. Hoe kun je meten of zoiets defect is? Zijn daar gegevens van?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 11:44 #1294784
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic doormeten
Als je het thermo-element doormeet in het donker moet hij meer dan 50 K.Ohm geven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 19:15 #1294831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thermo element
Heb de rubber dop verwijderd en gereset, alleen start de kachel nu helemaal niet meer. Alles werkt, benzinepomp draait, maar helaas.
Het thermo-element zou toch eigenlijk alleen moeten werken zodra er een vlam is?
Het thermo-element zou toch eigenlijk alleen moeten werken zodra er een vlam is?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 21:09 #1294855
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic benzinepomp
Wat voor benzinepomp heb je? Een plunjerpompje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 14:03 #1294905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plunjerpomp
Er zit inderdaad een plunjerpompje op. Je ruikt na 2x starten wel benzine, maar niet zo sterk als voorheen.
Wat wel opviel is dat het pompje harder leek te gaan draaien op het moment dat de kachel aansloeg, net of hij het niet kon bijhouden. Jij hebt het idee dat het pompje defect is?
Richard
Wat wel opviel is dat het pompje harder leek te gaan draaien op het moment dat de kachel aansloeg, net of hij het niet kon bijhouden. Jij hebt het idee dat het pompje defect is?
Richard
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 14:09 #1294906
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vreemd
Hallo Volvisti
Volgens mij hoort er een schottenpompje bij en geen plunjerpomp. Maar misschien heeft Volvo het ook wel eens anders gedaan.
groetjes
Mathy
Volgens mij hoort er een schottenpompje bij en geen plunjerpomp. Maar misschien heeft Volvo het ook wel eens anders gedaan.
groetjes
Mathy
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 16:53 #1294942
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic schot
een schottenpomp en een plunjerpomp zijn misschien hetzelfde? Er is maar één soort geleverd bij de 091 en 071 dat is volgens mij een plunjerpompje.
Moderators: Jerry Stam