Help, Bouten handgreep achterklep afgebroken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2010 20:31 #1083728 door V700 register
Help, Bouten handgreep achterklep afgebroken! is gemaakt door V700 register
Hallo,
Aangezien het slot van mijn achterklep het niet doet, dacht ik dat ik het beste de hele handgreep eraf kon halen om het slot te vervangen / kijken wat er mis was.
Nadat de bekleding los was en de ruitenwissermotor eruit was ik aan het zoeken naar de bevestiging van de handgreep.
Gezocht en gevonden 4 bouten cq moeren waarvan er 2 helemaal verroets waren. Eerst maar eens goed ingespoten met WD-40 uurtje gewacht, proberen EN bij 2 was er beweging de andere 2 niet. Weer wd-40 en een nachtje laten staan.
Verder met de doorvoer van de ruitenwisser hiervan was het asje die de wisserarm beweegt helemaal verroest.
Proberen de grote centrale moer los te draaien --> muurvast, geen beweging--> wd-40 en een nachtje wachten......
Vandaag geprobeerd (na weer een beetje wd-40) één bout van de handgreep draaide gelijk door, moer van bediening klep draaide ook gelijk door......
Moer van de doorvoer van ruitenwisser zit nog steeds muur vast.

Hoe is dit op te lossen, te repareren?
De moeren en bouten v.d. handgreep zijn "blind" verankert, uitboren kan ik denk ik niet bij (in de achterklep??) en dan een nieuwe handgreep.
moer van de doorvoer v.d. ruitenwisser?????

Wie o Wie heeft er goede raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 10:07 #1293522 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Dolle bouten
Tja ik vrees dat die twee dolle bouten uitgeboord moeten worden. (met kleine boor beginnen. Die moer op de doorvoer van de ruitenwisser een gedoseerde tik geven zodat er ruimte komt voor een een penetrerend middel (WD-40) en ik heb wel goede resultaten geboekt met cocacola in de bloemspuit. Klein stukje losdraaien, roestlossend middel erop, weer vast dan weer iets verder los,roestlossend middel erop enz.   

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 21:48 #1293610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En als het echt niet lukt
En als het echt niet lukt een andere achterklep

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 14:47 #1293672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij is los!!
gelukkig, de handgreep EN de houder voor de achterwisser zijn los.
we hebben de handgreep uitgeboord en de houder met een beiteltje open kunnen tikken.
Nu nog een nieuwe handgreep.

Wie o Wie heeft er nog eentje liggen?

Moderators: Jerry Stam