verschillen in overbrenging

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 16:56 #1083611 door V700 register
verschillen in overbrenging is gemaakt door V700 register

Ik denk er over om onder Amerigo een andere achteras te zetten "just to be on the safe site". Nu kan ik een gratis as krijgen van Miquel maar die was  aan een automaatbak gekoppeld. Amerigo heeft een schakelbak. Ik neem aan dat de overbrenging in de as zit en dat er verschillen in overbrenging zitten tussen automaat en de schakeversie.
Stel dat ik die as toch gebruik wat zijn dan de verschijnselen waarmee ik te maken krijg?
Als e.e.a. niiet wenselijk resultaten oplevert kan deze vraag ook als een gezocht advertentie gezien worden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 17:19 #1292673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat meer gegevens zijn noodzakelijk, aangezien ook tussen sedans en estates verschillende overbrengverhoudingen kunnen hebben. VIN van beide wagens zou ideaal zijn. Overigens zullen de verhoudingen niet in VADIS staan, maar is alleen vergelijken obv onderdeelnummer mogelijk. Googlen kan dan meer uitkomst bieden. Grootste struikelblokken zijn afwijkende tellers en mogelijk niet-werkende ABS. Meer of minder toeren bij dezelfde snelheid, verandering in verbruik en verandering in snelheid(sbeleving).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 17:46 #1292675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb
onder mijn 945 uit 98 met M90 een andere as gehangen met sper.Die kwam onder een 92er sedan vandaan met automaat.De as die er onder zat had 3.43 overbrenging zo uit mijn hoofd.En nu heb ik een 3.73 overbrenging.Resultaat is dat je een 6de versnelling mist als je hard wilt gaan en dat je met een aanhanger erachter gewoon veel makkelijker wegrijd.Verbruik is gewoon het zelfde gebleven trouwens.Meestal hebben de automaten een korterere overbrenging is de achterasdan de handbakken.Dat komt waarschijnlijk doordat de automaat het met 1 versnelling minder moet doen en dus langere versnellingen heeft.

Moderators: Jerry Stam