Ongelukje: vervangen subframe, stuurhuis en stuurstang etc...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 15:37 #1083610 door V700 register
Op de terugweg van herfstvakantie in Oostenrijk ben ik met m'n 940 tegen een aardig hoog stoepje gereden bij het verlaten van een tankstation. Sturen deed die toen niet meer zo lekker. De ANWB heeft 'm naar Nederland gebracht en wij mochten met een Ford Fiesta onze terugreis vervolgen. Dat was dus selectief bagage overladen :).
De dealer in Zevenaar (Harrie Arendsen) heeft vastgesteld dat het subframe en de stuurstang krom zijn en dat het stuurhuis vervangen moeten worden. Ik heb nog een 740 uit 87 en stelde voor om die auto als donor te gebruiken. Volgens de dealer was dat mogelijk. De totale kosten om alles te vervangen (onderdelen uit de 740 schroeven en voor de 940 gebruiken) zijn ongeveer 700 euro (een dag werken). Dat is dus puur arbeidsloon.
Nu heb ik een paar vragen hierover:
- Kunnen de genoemde onderdelen inderdaad 1 op 1 worden uitgewisseld tussen een 740 uit 87 en een 940 uit 95?
- Kan een gemiddeld handige klusser (ik dus) deze klus zelf uitvoeren?
- Bij een positief antwoord op de vorige vraag: welke speciaal gereedschap heb ik nodig? Ik kan me voorstellen dat een takel nodig is om de motor eruit te halen of op z'n minst op z'n plek te houden.
- Is 700 euro een redelijke prijs hiervoor?
- Hebben jullie nog een andere oplossing? Iemand die deze onderdelen net wil verkopen/weggooien ofzo... :)
Bedankt!
Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 19:01 #1292684 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dakdragers
ik heb een keer zoiets voor de deur op straat uitgevoerd. Een set plankdragers op de binnenrand van de spatborden gezet, extra balkje er bovenop getaped, motor los van de steunen en met een krik de motor met versnellingsbak naar boven gedrukt. Zodra je tegen het chassis aankomt kun je stoppen. Spanbanden of een strop onder je motor doorhalen en vastsjorren om de plankdrager. Als je dan je krik laat zakken hangt ie vrij van de motorsteunen. Die kan je dan weer gebruiken om de wagen links en rechts omhoog te brengen en op steunen te zetten. Dan hangt je voortrein los van de grond en is gereed om verwijderd te worden.
Er is een verschil aan de bovenzijde van de veerpoten dus die moet je op de fusee's lossen, het subframe zelf heb ik van een 940 overgezet op een 740, dus dat gaat hoogstwaarschijnlijk ook andersom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam