Hulp gevraagd afgebroken bout, regio OPGELOST

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 14:16 #1083571 door Chris Boessenkool
Hulp gevraagd afgebroken bout, regio OPGELOST is gemaakt door Chris Boessenkool
Vandaag was ik enthousiast bezig om mijn gisteren op de VKB gekochte stabistangrubbers te monteren, 1 kant is geslaagd. Maar de andere kant... brak een bout af. Terwijl ik die nog zo goed ingespoten had met echte kruipolie. verdorie!
Ik heb nu nog een stompje zitten, krijg het ding er echter met geen mogelijkheid uit (%#^^&&). Zijn er mensen in regio Lelystad de mij hiermee eventueel kunnen helpen? Met afgebroken bouten heb ik gelukkig niet zoveel ervaring.
grtz Chris

Edit: Ik zoek echt iemand die me kan helpen, mag natuurlijk ook wat  verder weg zijn. Ik heb zelf helaas echt niet de gereedschappen om dit zelf te doen.
Edit: Op de Veluwe ben ik uit de brand geholpen, al met al toch bijna 4 uur bezig geweest. Was me dus nooit gelukt, alleen, buiten voor de deur zonder brug.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 14:28 #1292537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verwarmen en griptang
Als je een beetje de ruimte hebt: het boutgat verwarmen met een gasbrander (hobbybrander), opnieuw kruipolie, opnieuw verwarmen en dan met de griptang op het stompje. Lukt het niet dan moet je boren, ben ik bang. Ik moet je bekennen dat ik niet voor ogen heb waar die stabistang zit. Ik neem aan die onder de auto, dan is alles lastig zonder brug. Ik zou met een scherp (nieuw) 3 mm boortje beginnen en als je daarmee door het stompje bent gekomen met een 4,5 etc. erachteraan. Niet dunner boortje nemen, gaat gauw slingeren als je uit de hand moet boren. Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 14:35 #1292538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wellicht
Wellicht geeft een linkse tap een beter resultaat van uitboren (geen beschadiging van schroefdraad aan de auto). Dus een tap (en bijpassende bout) met linkse schroefdraad regelen, draad erin tappen en met de bout eruit proberen te draaien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 17:02 #1292552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo deed ik het
Heb het op de volgende manier gedaan met afgebroken bout, was wel bij scooter maar wel zelfde manier.
Op oude /stompje een ander bout gelast met een goede kop en daarna het stompje er wel uit kunnen draaien.
Was een simpele oplossing , maar je moet er dan wel bijkunnen met lassen.

Moderators: Jerry Stam