ruitenwisser problemen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 20:34 #1083530 door V700 register
ruitenwisser problemen is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn ruitenwissers.
Althans ze doen het niet allemaal.Op de hendel kan ik een schuifje verschijven ik begrijp alleen nog niet het hoe en waarom.
Wel kan ik de voorruitenwisers gewoon bedienen (incl. interval, verschillende snelheden)
OOk de sproeier van de achterruit en voorruit doen het.
De achterruitenwisser doet het niet, ook de koplampsproeiers en wissers doen het niet.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Wie kan me vertellen hoe de hendel werkt? (m'n zweeds is niet zo goed om de gebruksanvistung door te nemen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 21:08 #1292327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitleg.
De hendel naar je toe halen en samen met de sproeiers van de voorruit, gaan ook de koplampwissers mee.Als ze het niet doen, het reservoir gevuld is en je probeert te sproeien en doet dat langduriger, zie je onder de rechterkoplamp een plas water onder de auto uitkomen, denk ik, het T-stuk is denk ik dan lek.
Oh, ik lees net, dat de sproeier aan de voorkant het ook niet doet, in dat geval denk ik dat ofwel er een zekering mist ofwel het pompje stuk is en het meest waarschijnlijk is het laatste.
Voor de rest, schuifje naar links, dan is de achterwisser op interval, schuifje naar rechts, dan doet ie hetm tot je hem weer af zet.Sproeien van de achterruit, door op het knopje op de kop van de stengel te drukken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 21:12 #1292328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schuifje
Schuifje naar links is interval achterwisser, schuifje naar rechts is achterwisser permanent.
Zekeringen al gecontroleerd vwb achterwisser?

edit -
aha, bas was me een paar seconden voor!
- end edit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:39 #1292355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zekeringen
nog niet bekeken.
Als ik de hendel naar me toe trek dan doet de sproeier van de voorruit het + achterruitsproeier.
de rest zal ik morgen even kijken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:43 #1292357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zo als het hoort.

ruspek schreef : Als ik de hendel naar me toe trek dan doet de sproeier van de voorruit het + achterruitsproeier.

Dat is niet zoals het hoort, dan zit er bij het reservoir een langetje niet goed.De slang naar achteren, zit op een eigen pompje, de pomp voor de voorruiten sproeit ook de koplampen, dus even onder je luchtfilter graven....(tenminste, daar zit ie bij mij)

Moderators: Jerry Stam