Wie heeft er ervaring met een rechtsgestuurde volvo ik wil er namelijk morgen een kopen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 14:32 #1083338 door V700 register
Beste volvoleden,
Morgen wil ik een rechtsgestuurde volvo 760 gaan kopen maar vrees voor het rijden. Wie heeft er advies tips etc.
Wederom erg bedankt.
voor de belangstellende het gaat om <a href=" link.marktplaats.nl/384194152 " target="_blank">deze auto.en dan de station.
groetjes roeland

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 14:37 #1291157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen ervaring ;-)
Geen ervaring, maar volgens mij zit het gaspedaal gewoon rechts, enkel de pook voor de knipperlichten is volgens mij omgewisseld... Oja, en de automaat moet je met links bedienen 

Verder: bij twijfel gewoon beiden handen aan het stuur houden en de linkervoet op het schutbord houden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 15:01 #1291159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rechtsgestuurde volvo
en denk aan je verlichting, je wordt niet populair bij je tegenliggers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 15:19 #1291160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verlichting
verlichting is gelukkig al aangepast met goede koplampen. achter het stuur werkt alles hetzelfde. alleen raar dat je ruitenwissers andersom zitten je achteruitkijk spiegel opeens links zit en je met je andere arm moet leunen in je raam

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 15:58 #1291163 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Valt mee.
Het rijden met een rechtsgestuurde auto valt wel mee, hoor. Ik heb in Engeland af en toe ook in een rechtsgestuurde auto gereden.
Je moet even het gevoel opnieuw krijgen van de breedte van je auto en grootste nadeel is als je wilt inhalen op 2-baans wegen of langs een dubbel geparkeerde auto moet. Dan zit je aan de foute kant en kunt het tegemoetkomende verkeer niet of niet goed zien. Dat is wel iets om rekening mee te houden. ( Net als met een linksgestuurde in GB) Verder is het even wennen aan de versnellingspook links maar dat is niet onoverkomenlijk.
Succes met de eventuele aankoop. Het is een bijzondere auto, zeker voor wat betreft de kleurstelling.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 16:03 #1291164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic links-rechts
ik rij al 3 jaar met een rechtsgesturde Landcruiser
je ziet absoluut NIETS als je van achter een vrachtwagen moet inhalen op een 2vaksweg... levensgevaarlijk
oplossing = simpel
achteruitrijcameratje en dito scherm aanschaffen en cameraatje in linker spiegel mikken, vooruit gericht weliswaar

succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 16:36 #1291165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic parkeren
En het kaartje voor bijvoorbeeld de parkeerautomaat trekken wordt wat lastiger....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 17:26 #1291166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RR
Rechts gestuurd rijden is geen enkel probleem, het went redelijk snel.
Maarre, doe je zelf een plezier en zoek zelf een auto in Engeland. Volvo's van Ebay UK kopen en vervolgens op Marktplaats zetten kan tenslotte iedereen. Voor hetzelfde geld in ponden kun je in Engeland, met een beetje geduld, heel wat moois vinden.
Groet,
Wart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 18:03 #1291167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreselijk
Ik heb een tijd met een rechts gestuurde range rover gereden en werd er helemaal debiel van.
Op mijn werk: de slagboom openen, lukt niet want de paal zit links. Dus, uitstappen, omlopen, pasje langs de lezer, boom open, snel instappen want anders: Boom weer dicht. Parkeergarages: idem. Inhalen op een 80 km weg: levensgevaarlijk, ondanks spiegels en zat vermogen om in te halen. Dan: de tolpoortjes in Frankrijk. Ja, leuk met z'n tweeën in de auto, maar alleen.. wederom drama...
Rechts gestuurd rijden is misschien leuk in GB of in azië, hier werkt het mijns inziens gewoon niet. Ik heb mijn Range Rover na 6 maanden omgebouwd naar linkse besturing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 18:36 #1291169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rechts stuur
Het is gewoon een kwestie van rijervaring.
Ik heb overal links en rechtshandig gereden. Ook nu net een rhd uit UK. geimporteerd. 760 6 deurs uit 1986.
Gewoon op de zijspiegels rijden en dan is er niets aan de hand. Alleen inhalen op provinciale wegen is lastig maar dat mag en kan trouwens toch vrijwel nooit.
Chris

Moderators: Jerry Stam