Airco te snel leeg?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2010 09:30 #1083287 door V700 register
Airco te snel leeg? is gemaakt door V700 register
Hallo!

Mijn 940 met ECC is in augustus vorig jaar voorzien van een nieuwe aircopomp met bijbehorende pijpen/slangen.
De koeling werd de laatste tijd steeds minder en nu koelt hij haast niet meer. Omdat je de pomp steeds hoort aan- en uitschakelen, vermoed ik dat er te weinig koelmiddel inzit. Ik heb hem maar uitgezet.
Is het normaal dat je ieder jaar moet vullen, of kan ik ergens een lek verwachten?
.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2010 09:36 #1290797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Er lekt altijd een gedeelte van het koelmiddel weg, zelfs bij nieuwe auto's. Maar het is niet normaal dat binnen een jaar zoveel weglekt dat hij niet meer koelt, waarschijnlijk heb je dus een lek(je). Als er bij de laatste vulling contrastvloeistof is toegevoegd even controleren met een UV lamp en bril, je ziet het lek dan wel zitten. Vaak lekken de condensors, zo'n ding kost 150-170 euro. Als het systeem leeg is kun je montage zelf doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2010 08:04 #1290922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airco leeg
De stof is fluorescine en licht geel op bij blauw licht, kan ook gewoon een ringetje of de vulnippel zijn, effe zoeken naar het lek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2010 10:33 #1290930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
dat zal ik eens even gaan doen, hopen dat er van dat spul inzit dan!

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2010 13:52 #1290944 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Testen

whitehorse schreef : dat zal ik eens even gaan doen, hopen dat er van dat spul inzit dan!

Er is bijna geen vulstation die dat spul er niet in doet. Ik heb wel zo´n instrument om lekkage op te sporen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2010 20:51 #1291009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tracer in het systeem is
Tracer in het systeem is inderdaad de snelste oplossing. Bij mijn vorige auto heb ik enkel daardoor een miniem lekje kunnen vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2010 20:58 #1291010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afpersen
Afpersen en met zeepsop spuiten kan soms ook helpen. Maar kleine lekkages in het hogedruk gedeelte vind je daar niet mee omdat het afpersen van het hele systeem via het lagedruk gedeelte gebeurt. Dit beperkt de druk bij afpersen tot ruim onder de druk die bij normale omstandigheden in het hogedruk gedeelte heerst. Het kan dus zijn dat een lekje pas koelmiddel (of het gas dat gebruikt wordt bij afpsersen) laat ontsnappen boven de druk die je bij afpersen op het systeem zet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2010 11:32 #1291057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vulnippel lek?
Controleer de vulnippel eens op lekkage. Daar zit een klein piefje in wat er uit gedraaid kan worden en dus los kan zitten of een vuiltje er achter.

Moderators: Jerry Stam