Aansluitingen koelwaterslangen richting interieur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2010 18:53 #1083010 door V700 register
Mede Volvoïtislijders,

Nadat ik afgelopen donderdag in de avondspits het verkeer op de ringweg van Groningen "verblijd" heb met een gesprongen koelwaterslang en de ANWB er zeer vriendelijk voor gezorgd heeft dat ik in ieder geval thuis kon komen, heb ik vandaag de gesprongen slang vervangen.  Het ging om het stuk vanaf het motorblok naar de vacuüm gestuurde klep die weer op het schutbord aangesloten was. De wegenwachter heeft die slang + klep er tussenuit gehaald en vervolgens de retour slang van het schutbord op het motorblok aangesloten. Voila, ik kon verantwoord naar huis, zonder verwarming.
Echter... ik heb niet goed opgelet toen hij de slangen los haalde, waardoor ik nu niet weet welke slang aan de bovenkant en welke aan de onderkant van de dubbele schutbord aansluitingen hoort. Kan iemand mij daarover zekerheid verschaffen? (bv even onder je eigen kap kijken hoe de aansluiting is?)
Mijn dank is alvast groot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2010 19:10 #1289083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach....jij ook al?
Jij ook al?
Heb ik een jaartje geleden gehad, bij de dealer voor de deur.
Anyway.
De klep zit in de warmwaterslang, dat is bij mij de onderste, die komt onder het inlaatspruitstuk uit.
De ander komt van achter het blok en zit op de bovenste aansluiting.
Is ergens wel logisch.De kop, dus de slang die onder het inlaatspruitstuk vandaan komt, kan het eerste warm water spuwen (zelfs als de thermostaat nog niet open is), daar zit de klep in en die zit op de onderste van de twee, aanvoer.De retour zit boven, zoals gezegd.
Of het ook origineel zo hoort weet ik niet, maar werken doet het al een jaar weer prima.
Ohja, mijn verhaal: <a href="../../node/22661">Heb ik weer, witte rook: Gesprongen koelwaterslang.</a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2010 20:22 #1289096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen schade, geen oververhitting?
Zit er een koelwater lampje op jouw auto?
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2010 21:16 #1289107 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geluk bij pech..
Bas, dank je. Ik had bij het zoeken jouw (nu zeer herkenbare) verhaal al gelezen. 't Is wel schrikken hoor! Ik had zelf zoiets van "He, er komt stoom onder mijn motorkap vandaan..Is dat van mij?"
Ik zal ze morgenochtend even omdraaien... (50% kans op 'verkeerd om' en toch scoren..).

Waarom toch geluk? Ik stond al in de file.. dus de motor kon snel uit, ik heb daarna geen meter meer hoeven te rijden.. De kans op schade acht ik daarom zeer klein.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2010 23:39 #1289138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi :-)
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2010 09:40 #1289152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Warm!
De auto wordt weer lekker warm van binnen! Nogmaals mijn dank voor én informatie én meeleven!

Moderators: Jerry Stam