Kan ik rijden zonder koelvloeistof/radiateur?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu heb ik in het recente verleden een dikke 100 kilometer gereden met een leeggelekt koelsysteem omdat de pakking van de waterpomp er uit lag. Dat deed ik natuurlijk geheel onbewust, de thermometer bleef mooi omhoog staan; het viel mij pas op toen ik bij de verkeerslichten stil stond. Enfin, 20 kilometer verder naar de garage en het euvel werd verholpen, en, ik denk zo'n 20.000 kilometer verder, zonder merkbare gevolgen.
Daarom had ik ook geen problemen om BG vanaf huis, radiator- en KVloos naar de constructiewerkplaats te brengen. Na een paar kilometer stond de naald ver in het rode blokje en was ik blij aangekomen te zijn. Heel anders dan de vorige keer dus, alhoewel het systeem toen zo goed als leeg was (water spoot er uit). Het voelde niet lekker.
Vandaar de vraag: woensdagmorgen gaat de radiator er op; doen we hier thuis. Kan ik dat stuk, te beginnen met koude motor, zonder gevaar rijden of is een auto-ambulance nodig. Alternatief is het bij de werkplaats te doen maar ja, dat is een garage bedrijf en die zal daar niet zo happig op zijn, als hij het al laat doen?
Wie geeft mij goede raad?
Dank
JohnPeter
Toen ik hier wegreed ging de teller van 831.000 naar 832.000
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met 832dkms ben je met je baksteen het verst van allemaal hier, houden zo, maar wel gewoon rijdend.
Dus nee, niet doen, gewoon laten slepen of op een trailer.
Maarre, als je die radiator er toch thuis op zet, waarom kieper je er dan niet meteen een bak koelsvloeistof in?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou het niet doen. Je kunt wel de motor starten en hem op een oplegger rijden, maar beslist niet langer dan een minuut of twee of drie laten lopen zonder water en zeker niet mee gaan rijden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dan heb jij nog nooit in een afgesleepte auto gereden!MaartenG schreef : ... zou slepen toch ook moeten kunnen, lijkt me makkelijker dan een autoambulance.
groetjes
Mathy
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Dat was dan nog geluk want ik ken ook een spannende roman, geschreven door een 740-buurman: 'De Optimist en het Geheim van het Gescheurde Motorblok'. Helaas lijkt zo'n kamikazeoperatie goed te gaan, gescheurde koppen en blokken manifesteren zich meestal pas later...
Begrijp mij goed, ik wil je feestje niet bederven. Alleen, het is jóuw feestje. Overigens zie ik met de beste wil van de wereld niet in waarom je die radiateur niet netjes zou monteren, die hoeft toch niet opnieuw los wanneer je een kriksteun last? Maar misschien heb ik een ander werkplaatsboek...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
kop d'raf minstens 300 euro verder plus veel gedonder.
Peter
Lobbes
- V700 register
- Nieuw lid
-
De lasser/reparateur heeft nog niet gebeld, morgenochtend maar polshoogte nemen.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dan tzt een nieuwe koppakking; BG "wasemt" al een paar maanden en dat wordt allengs meer. Zal die paar kilometer zonder KV rijden ook niet veel aan verbeterd hebben.
Maar voor nu kan ik weer rollen; bedankt voor meelezen en meeleven!