motor en bak ineens overzetten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2010 16:18 #1082799
door V700 register
motor en bak ineens overzetten is gemaakt door V700 register
Vraag aan de sleutelaars,
is het mogelijk om een motor met versn.bak in één keer over te zetten? Bedoel.. is de voorzijde van mijn 760 dusdanig te openen zodat met een garage krik en een "hondje" het geheel uit de 760 is te rijden, en de nieuwe combinatie vice versa;ik wil mijn 24D met 5 bak wisselen met 24TDIC met automaat. Donor is een 945TDIC. uit 93.
Groet,
Andy
is het mogelijk om een motor met versn.bak in één keer over te zetten? Bedoel.. is de voorzijde van mijn 760 dusdanig te openen zodat met een garage krik en een "hondje" het geheel uit de 760 is te rijden, en de nieuwe combinatie vice versa;ik wil mijn 24D met 5 bak wisselen met 24TDIC met automaat. Donor is een 945TDIC. uit 93.
Groet,
Andy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2010 20:58 #1287748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met een Redblock kan het
Met een Redblock kan het wel, dat heb al een aantal keer gedaan, ik weet niet of het met de ander twee kan de prv(760) lijkt me ook geen probleem grilletje eruit met al die plastic rommel met de motortakel en een evenaar stond ie er met een uurtje of wat naast, al met al met ombouwen van een b230E naar b230F anderhalve dag werk.
Een Prv is wat krapper en heeft wat meer dingen die je moet loshalen, maar lijkt me ook wel te kunnen, het gaat wel iets gemakkelijker als je bak en motor apart doet, want alles bij elkaar is het toch wel redelijk lomp en krap om te doen, bak ligt er binnen 2 uur naast. het is wel te doen allemaal. En wat het nog makkelijker maakt is een paar extra handen, want alleen loop je af en toe te !"£$%^&*.
Groeten Co.
Een Prv is wat krapper en heeft wat meer dingen die je moet loshalen, maar lijkt me ook wel te kunnen, het gaat wel iets gemakkelijker als je bak en motor apart doet, want alles bij elkaar is het toch wel redelijk lomp en krap om te doen, bak ligt er binnen 2 uur naast. het is wel te doen allemaal. En wat het nog makkelijker maakt is een paar extra handen, want alleen loop je af en toe te !"£$%^&*.
Groeten Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2010 13:32 #1287828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeioei..
voor zover ik begrepen heb staat Andy ergens op een verloren kade aan zijn brick te sleutelen en niet op een brug! Dus dan kunnen die twee uren uitbouwtijd nog wel eens uitlopen. Ik kan het idee erachter dan ook wel begrijpen. Ik heb het zelf ook nog niet gedaan maar even een hypothese:
De voorbrug zit na het losschroeven van de bevestigingsbouten gecentreerd op van die dikke conische pinnen. Daar moet je dus de carrosserie overheen tillen. Ik heb wel eens driehoekige schetsplaten gezien waarmee je een verbinding kunt maken tussen je wieldraagarmen en de tussenbrug. Het idee daar achter is dat in het midden (basis) van de liggende driehoek een moer of draadbus gelast zit waar je door het gat waar normaal je McPersonveerpoot vastzit aan je fuseekogel een trekbout kunt bevestigen. Doordat bij ons het stuurhuis in die dwarsbalk zit, kan alles gewoon functioneren en rust het gewicht van je motor op de voorwielen. Is wel zo prettig. Anders heb je dan een hondje of krikje nodig onder de voorbrug én onder de versnellingsbak plus een motortakel waarmee je de carrosserie omhoog tilt. En dat rijdt/manoeuvreert niet zo lekker.
Het spreekt voor zich dat de rest van de neus gedemonteerd moet worden, maar wat zit er dan nog in de weg? Want dat zie ik nog niet helemaal voor me.
Anderzijds is het volgens mij bij elke wagen gewoon mogelijk om de bak met motor mbv een opvouwbare werkplaatskraan met motortakel en evenaar te verwijderen. De auto zal alleen van te voren aan de voorzijde op behoorlijk hoge bokken moeten staan omdat deze combinatie relatief lang is. Er zijn van die evenaars waar je dmv een spindel het middelpunt kunt verplaatsen. Die zijn iets duurder (euro 69,95 blz 80 van het magazine 2010) maar wel zo veilig want je kunt straffeloos het evenwicht veranderen terwijl ze in de haar volle gewicht in de takel hangt.
Suc6, we bemoeien ons er weer lekker tegenaan
De voorbrug zit na het losschroeven van de bevestigingsbouten gecentreerd op van die dikke conische pinnen. Daar moet je dus de carrosserie overheen tillen. Ik heb wel eens driehoekige schetsplaten gezien waarmee je een verbinding kunt maken tussen je wieldraagarmen en de tussenbrug. Het idee daar achter is dat in het midden (basis) van de liggende driehoek een moer of draadbus gelast zit waar je door het gat waar normaal je McPersonveerpoot vastzit aan je fuseekogel een trekbout kunt bevestigen. Doordat bij ons het stuurhuis in die dwarsbalk zit, kan alles gewoon functioneren en rust het gewicht van je motor op de voorwielen. Is wel zo prettig. Anders heb je dan een hondje of krikje nodig onder de voorbrug én onder de versnellingsbak plus een motortakel waarmee je de carrosserie omhoog tilt. En dat rijdt/manoeuvreert niet zo lekker.
Het spreekt voor zich dat de rest van de neus gedemonteerd moet worden, maar wat zit er dan nog in de weg? Want dat zie ik nog niet helemaal voor me.
Anderzijds is het volgens mij bij elke wagen gewoon mogelijk om de bak met motor mbv een opvouwbare werkplaatskraan met motortakel en evenaar te verwijderen. De auto zal alleen van te voren aan de voorzijde op behoorlijk hoge bokken moeten staan omdat deze combinatie relatief lang is. Er zijn van die evenaars waar je dmv een spindel het middelpunt kunt verplaatsen. Die zijn iets duurder (euro 69,95 blz 80 van het magazine 2010) maar wel zo veilig want je kunt straffeloos het evenwicht veranderen terwijl ze in de haar volle gewicht in de takel hangt.
Suc6, we bemoeien ons er weer lekker tegenaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2010 18:12 #1287853
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bak en motor ? toch maar niet.
Brr.... ik hoor t al, toch maar eerst de motor eruit, en dan de bak eruit, ik zal waarschijnlijk ook de aandrijfas moeten meenemen en dif aanpassen, en eh..... ga ik niet aan de kade doen, neem een weekje de tijd, en er staan behoorlijk veel bedrijfsruimte's te huur hier, als ik vraag of ik daar een weekje in kan moet het lukken. Trouwens.... de donor is een schitterende 745, met alle opties en sleurhaak en schitterend interieur. Dus als er nog liefhebbers zijn voor onderdelen hoor ik t wel. De motor die vervangen wordt hou ik wel zelf. Heeft 200K gedraaid, en start perfect. Mooi reserve. Heb inmiddels met de oldtimer in 5 mnd. 27.000 km gereden. Tja, 2x per maand naar France is ook 2400km, dus de hobby van zo weinig mogelijk belasting betalen wordt alleen maar leuker. Net als de vrouw, heel mooi om naar te kijken en van te houden, maar eh..... er moet ook wat tegenover staan :>)
Wordt vervolgd....
Groet, et a bientot
Andy
Wordt vervolgd....
Groet, et a bientot
Andy
Moderators: Jerry Stam