Overdrive (OD) is wispelturig

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2010 15:13 #1082760 door Gerben Mol
Overdrive (OD) is wispelturig is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Ik was aan het rijden over een 80 weggetje, en ineens schiet ie uit de overdrive.Lampje gaat ook uit.
Drukken op het knopje leverde niks op, lampje blijft uit, overdrive ook.
Even later probeer ik het weer, en hopla, lampje schiet aan en hij gaat weer vrolijk in de overdrive.Om er een paar seconden later weer uit te schieten, lampje uit, overdrive ook.Drukken heeft weer geen nut.
Even later probeer ik het weer, en hij doet het weer en blijft er dit keer ook langer in.Maar schiet er een paar minuten later toch weer uit.
de overdrive zelf lijkt me niks mis mee, die pakt goed, ook bij lage snelheden.Omdat het lampje ook uitvalt denk ik aan een electrisch probleem.
Losse kabes? relais problemen?
Zekering is in orde, relais zit er goed in, en heb geen losse kabels kunnen vinden.[Tenzij de stekker onder de wagen bij de bak zelf los zit]
Kan dit relais zelf ook 'falen' ?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 16:29 #1287496 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic overdrive
Zie factor juni 2006, blz. 30 t/m 33, staat alles wat je (niet) wilt weten over je probleem in, en dan overdrive ik niks.

av jb

• Bernhard Giethoorn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 17:24 #1287498 door Bernhard Giethoorn
Beantwoord door Bernhard Giethoorn in topic Schakelaar in de
Schakelaar in de versnellingsbak is mischien niet goed meer,deze schakelaar wordt ingedrukt als de 4de vesnelling word ingeschakeld.
Bij mijn volvo had ik het zelfde probleem,schakelaar vernieuwd en probleem was verholpen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 20:50 #1287506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,  Bij mi was het de
Hallo,
 Bij mi was het de schakelaar bovenop de verschnellingsbak die de 4e versnelling detecteerd. Deze schaleld een pootje van het relais naar aarde toe. Je kan dit testen door het relais eruit te halen open te maken en volgens mij pootje 87(welke via een draad naar de 4e versnellingsschakelaar loopt) door te lussen naar pootje 15 (aarde van je relais) hier heb ik een draadbrugje tussen gesoldeerd zodat de overdrive altijd in te schakelen is. Door nummers van het relais controleren in het schema, deze wisselen nogal eens.
LET OP: de overdrive kun je door deze draadbrug inschakelen in alle versnellingen ook de achteruit, taat de overdrive aan in zen achteruit gaat het heel hard kraken en is het over. Ook niet inschakelen bij de eerste drie versnellingen, deze hebben te veel koppel voor de overdriveunit. Alleen als test doorlussen.
Daarna heb ik de schakelaar op de bak vervangen, eigelijk moet je de bak laten zakken, zelf heb ik een lange dop(bougiesleutelachtig) afgeslepen en er een lang deurscharnier aangelast. Je hebt aan de rechterkant vd bak nl heel weinig ruimte om aan de boven/zijkant van de bak te komen.
Succes
Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 12:36 #1287543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
"door solderen"
Zoals je weet: Volvo en elektronika= soms een drama!
Geldt  ook voor de bedrading......

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2010 17:30 #1287575 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Probleem opgelost
Het probleem is opgelost!
Onder het pooknopje bleek een van de 2 draadjes los te zijn gegaan.En die was tegen het contactje van het andere kabeltje gaan 'trillen'
Ofwel: uitzich zelf in en uit overdrive gaan.
Met wat gepriegel het kabeltje weer aan het knopje bevestigd.Doet het nu weer goed en op commando!
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 17:46 #1287579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekker toch
 toch fijn als het wat simpels is

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2010 18:13 #1287582 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Simpel is in meerdere manieren te definieeren.

Mr.Mukkes schreef : toch fijn als het wat simpels is

<div class="content">'Simpels' jaa.
Het probleem zelf was wel simpel, een los kabeltje.Maar de oplossing wat minder.
Knopje uit pookknop slopen, te korte en oude Volvo kabeltjes door de pookknop trekken, en aan het knopje zien vast te priegelen, en dan alles weer terug zien te bouwen

Groeten,Gerben</div>

Moderators: Jerry Stam