remmen lopen LIEPEN warm (opgelost)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 13:00 #1082759 door V700 register
remmen lopen LIEPEN warm (opgelost) is gemaakt door V700 register
Graag tip ?
Schijven en blokken vervangen voorzijde, Rechts oke, links loopt niet vrij.... blokken blijven op de schijf vrijven, loopt dus behoorlijk warm na de proefrit, remt verder uitstekend, trekt ook niet naar één kan bij remmen, pedaal pakt ook mooi hoog op, geprobeerd paniekstop te maken, zowel vooruit als ook achteruit rijdend, kan iemand mij verderhelpen?
Groet,
Andy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 13:39 #1287487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klauwen
Of je klauwen zijn gewoon oud en aan revisie/vervanging toe of je hebt met oude remvloeistof gereden waardoor de boel te warm is geworden. En dat betekent ook vervanging of revisie.
Maar misschien komt het met alleen schoonmaken ook wel goed. Bij onze SAAB kun je de klauwen bovendien stellen, geen idee of dit bij een 940 ook kan.
Kort: een beetje onderhoud kan denk ik geen kwaad
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 13:50 #1287488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klauwen
Uiterlijk ziet alles er goed uit, de zaak voor montage goed met staalborstel schoongemaakt, met perslucht alls uitgeblazen, ook de plunjers goed teruggedrukt, ging niet echt heel zwaar, verschil bleef dat rechts de schijf na montage met de hand rondgedraaid kom worden, en links dit heel zwaar gaat. Er lekt niets, alles is droog, en auto heeft altijd goed geremd, was alleen aan schijfvervanging toe. dus vuile remolie had ik eerder moeten merken.
Gr.
A.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 14:02 #1287489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pennen
Negen van de tien keer lopen de geleidepennen zwaar of zitten vast.
Los maken opzuiveren en smeren en het een en ander zal weer werken.
Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 14:14 #1287492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naaf ?
Is de naaf niet te strak aangehaald ? In de signature zie ik een 760 van modeljaar '83 staan. Die hadden toch nog een naafconstructie waarbij de voorspanning op het wiellager afhankelijk is van het aanhaalmoment van de constructie ? Als je dat te strak aanhaalt loopt het lager niet goed en kan ik me voorstellen dat je (veel) warmte krijgt. Je gaf aan dat het rechterwiel wel goed draait maar het linker niet (draait stroef). Als je nakijkt of de blokken echt vrij van de schijf liggen dan moet het wel in de naaf/het wiellager zitten lijkt me. Wellicht kunnen de kenners van de vroege 760 (Henk met Slurpje of Léon) je meer vertellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 15:05 #1287494 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanlopende linker schijf
De schijven zijn idemtiek aan die van een 720, gaat met een pilotboutje vast aan de naaf, de wielbouten aan de naaf steken door de schijven heen. Het zwaar draaien komt door de blokken, komen niet echt vrij van de schijf, maar waarom weet ik niet. Ga zometeen de boel maar weer eens loshalen. Nog bedankt voor je reactie
Gr,
A,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 17:32 #1287499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gesneden koek
Bedankt voor alle tips,
maar eh....... Geleidepennen ?  ......(Voor Volvisti blijkbaar gesneden koek) Wat zou men daar nu mee bedoelen, ex lease rijder die auto bracht en haalde bij de garage op rekening van het bedrijf, met weinig sleutelervaring aan Volvo, dan maar alle technische beschrijving op deze site doorsnuffelen, en inderdaad, met deze info de zaak gedemonteerd, zag 2 harmonica rubbers aan de klauw zitten, zou dus wel iets heen en weer moeten kunnen schuiven; niet dus.... rechterkant demonteren, en inderdaad daar kon de zaak wel schuiven. lang verhaal kort maken met WD 40, en de pennen iedere keer een stukje draaien kreeg ik er wat beweging in.... met sleutel 17 onder de kraag waar het harmonica rubbertje overheen zat en een bankhamertje de zaak uitelkaar gekregen. Pennen opgeschuurd, flink in het vet gezet, zaak gemonteerd, en na proefrit alles oké; niets warm en mooi recht remmen. Moet er nu wel aan wennen om de gordels om te doen; met de pedaaldruk waarmee ik eergisteren remde heb ik nu de kans om tegen de voorruit te kwakken.
Nu nog even wachten op de mogelijkheid een 945 TDIC te scoren, als dat doorgaat wordt het wisselen van bak en motor, nu een 5 bak en 24D, dan hopelijk automaat en TDIC.
Groeten en dank voor de suggesties.
Groet,
Andy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 19:13 #1287501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic  Je hebt je geleidepennen
 Je hebt je geleidepennen dus gevonden,
Normaal moet je ze zo uit de geleiding kunnen trekken maar bij veel auto's zitten ze muurvast. Goed opschuren, laagje kopervet erin en weer monteren. 
groet,

Benno

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 19:31 #1287503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kopervet
Bij gebrek aan kopervet is het deze keer schroefas koker vet geworden, kopervet niet voorradig, volgende week misschien het goede vet erin....alhoewel...
we zitten aan boord van een schip, schroefaskokervet is hiet per vat van 100kg aanwezig  Wil eigenlijk even aankijken hoe dat vet zich gedraagt, is volledig water en vocht bestendig, stoot zelfs water af (!!!!) en smeert heel, goed; voorbeeld: schroefas schip is rond 140 mm, hangt in 4lagers, in een koker van 4 meter lang, aan 't eind van de as hangt een bronzen schroef van 155 kg, toch kan ik het geheel met de hand draaien; ik draai dan wel met de hand op een poulie van  rond 300 mm.; (ooit geleerd... last x lastarm is kracht x kracht arm, ) let wel, aan de buitenzijde van de schroefas staat een bak water, op 2 mtr. diepte, en dat wil héééél graag naar binnen, en toch... aan de binnenzijde GEEN DRUPPEL. Misschien werkt dit wel heel goed.   W O R D T    V E R V O L G D....
gROET,
A

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 20:35 #1287504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi, maar geen
Kopervet! deze vergissing wordt vaker gemaakt.
Netjes opzuiveren en jou schroefaskokervet zal prima voldoen.

Moderators: Jerry Stam