960 M90 moeilijk uit de 5e versnelling zwaar schakelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn 960 schakelt best zwaar. de koppeling pakt helemaal onderin. Ik krijg hem soms moeilijk uit de 5e versnelling.
Iemand een tip waar ik het moet zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ofwel: je koppelingscilinders hebben te weinig olie, of te veel verontreiniging in de olie. [water/lucht]Of ze lekken.
Dat betekent check de mastercilinder [bij schutbord aan je pedaal] en je slave cilinder aan je versnellingsbak.
Even een nieuwe flesje dot 4 in het reservoir, en gaan ontluchten.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb geen speciale tools.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Is eigenlijks een 2-man job deze taak.Tenzij je een vacuumpompje hebt en die erop zet..[speciale tools?]
Ontluchtingsnippel losmaken.[sleuteltje 8 of 9] Heeel rustig koppelingspedaal indrukken.Ingedrukt houden!Nippel vastdraaien.Pedaal rustig op laten komen.Ontluchtingsnippel losmaken. Heeel rustig koppelingspedaal indrukken. Ingedrukt houden! Nippel vastdraaien. Pedaal rustig op laten komen.En weer overnieuw.
Totdat je langzaam druk gaat voelen,dan nog een tijdje doorgaan todat je nieuwe olie in de leiding zit,de lucht eruit is, en hij stevig aanvoelt, dan kan je hem dichtlaten.
Niet het nippeltje openlaten als je het pedaal weer omhooghaalt , dan zuigt hij gewoon lucht naar binnen via het openstaande nippeltje.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de uitleg.
Ik laat straks het resultaat even weten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kosste rond de 40 euro dacht ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mocht je 'm nog moeten doen en op de 'analoge' manier, dus zonder speciale tools: breng een lang slangetje aan op de nippel (eerst sleutel, dan slangetje) en laat de oude vloeistof in een potje lopen met daarin een laagje (oude) remolie, waar het uiteinde van het slangetje in hangt. Zo zuig je in ieder geval geen lucht naar binnen mocht je de nippel te laat vast draaien/het pedaal te vroeg loslaten.mvdijck schreef : ...Ik laat straks het resultaat even weten...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry, éérst alles lezen, dán pas reageren Dré. Dat zeg ik. Maar toch slangetje in de olie...gerryberrie schreef : ...Niet het nippeltje openlaten als je het pedaal weer omhooghaalt , dan zuigt hij gewoon lucht naar binnen via het openstaande nippeltje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag mijn voorpijp gelast om dat de vervanger niet paste.
Er zit verschil tussen een automaat en een handbak. Ik kwam er helaas bij een poging tot montage achter. Hier ging al mijn tijd in zitten. Zaterdag nieuwe kansen.
Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-