Vernieuwen remschijven en blokken voorzijde 760 GLE '83
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 13:04 #1082722
door V700 register
Vernieuwen remschijven en blokken voorzijde 760 GLE '83 is gemaakt door V700 register
De nieuwe schijven en blokken zijn inmiddels na bestelling aanwezig, voor de eerste keer onder de auto........ caloper's losgehaald, remblokken volledig op, schijven (had ik al gevoeld) vol met groeven, en een grote opstaande rand rondom; onbegrijpelijk dat alles nog tot stilstand wou komen.. maaarrrr.. ik krijg de schijven niet los, zie ik ergens een bout over het hoofd? Graag een zetje in de goede richting.....
Groet,
Andy
Groet,
Andy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 13:45 #1287252
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vermoed dat je 760 nog
Ik vermoed dat je 760 nog schijven heeft waar de naaf in zit. Dan moet je dus de grote centrale moer onder het blikken dopje loshalen.
Gr,
Philip
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 14:00 #1287255
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat voor schijven moet je
Wat voor schijven moet je monteren degene met de bouten op de rem schijf of heb je schijven met de gaten erin dis dan zitten je wiel bouten op de naaf, daar zit een verschil in,
als je dus gaten in je rem schijf hebt zitten, even warm stoken met een brander en er dan een klap op geven.
Ik had daar ook wat problemen maar na warm stoken 1 klap en ze waren los,
Greetings Tom,
als je dus gaten in je rem schijf hebt zitten, even warm stoken met een brander en er dan een klap op geven.
Ik had daar ook wat problemen maar na warm stoken 1 klap en ze waren los,
Greetings Tom,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 15:27 #1287259
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk.... daar heb ik wat
Kijk.... daar heb ik wat aan, bij mij steken de wielbouten door de schijf heen, waarschijnlijk zit de pilot bout wel in de naaf (?) Ik ga 't prberen.... wordt vervolgd.
Groet en TNX
Andy
Groet en TNX
Andy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 17:15 #1287278
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proost
Hoi Tom en Philip,
Bdankt voor de info, pilot boutje zat in de naaf, moest er dus ook uit, en een klein campinggaz brandertje met 3 klappen rondom klaarde de klus. Nu ff alles goed met de staalborstel onderhanden nemen en de zaak weer monteren. Eenvoudig opgelost, moeiijkste was de brander aan de praat te houden met een straffe wind, de richting van de wind kwam uit zo'n 6 km polder, aan de waal; het klusje wordt bij ons aan de weg gedaan, zelfs het weer werkte mee, veel zon, terwijl teletxt 100% regenkans aangaf. Monteren doe ik morgen....... eerst biertje... heren: Proost.
Groeten uit beneden leeuwen
Andy
Bdankt voor de info, pilot boutje zat in de naaf, moest er dus ook uit, en een klein campinggaz brandertje met 3 klappen rondom klaarde de klus. Nu ff alles goed met de staalborstel onderhanden nemen en de zaak weer monteren. Eenvoudig opgelost, moeiijkste was de brander aan de praat te houden met een straffe wind, de richting van de wind kwam uit zo'n 6 km polder, aan de waal; het klusje wordt bij ons aan de weg gedaan, zelfs het weer werkte mee, veel zon, terwijl teletxt 100% regenkans aangaf. Monteren doe ik morgen....... eerst biertje... heren: Proost.
Groeten uit beneden leeuwen
Andy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 18:58 #1287284
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Garage..?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 19:32 #1287290
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterlijn
Hé Boy,
Garagebox ging nie lukken, vandaar de Smart, (heb je waarsch gezien op de site) past ruim op het achterdek, heb de Benz wel eens achterop gehad, moest toen in de sluis Miami Vice duik maken over de motorkap om de zaak achter te kunnen aanleggen..... nie goed dus. nu: Harley tje dwars tegen de achterdeuren, smart rvoor, dan kan ik nog net aan beide zijden langslopen, ervaring leert een hoop. Alleen met zee tochten heb ik nu speciale ogen aan het dek gemaakt om de zaken zeevast te zetten, ik heb de Smart wel eens met zwaar weer een meter omhoog zien komen, niet leuk als het autotje net een jaar oud is, kostte toch een achter end plate, een rechter voorscherm en een koplamp unit, EN EEN JANKENDE WEDERHELFT. We wonen ongeveer een half jaar in France, en de andere helft in Holland aan boord. Als ik hier gestopt ben met werk gaat 't schip naar pt Barcarés bij Perpignan.
Nu met werk toch wel lekker om een onderdak te hebben in Holland.
C U
Andy
Garagebox ging nie lukken, vandaar de Smart, (heb je waarsch gezien op de site) past ruim op het achterdek, heb de Benz wel eens achterop gehad, moest toen in de sluis Miami Vice duik maken over de motorkap om de zaak achter te kunnen aanleggen..... nie goed dus. nu: Harley tje dwars tegen de achterdeuren, smart rvoor, dan kan ik nog net aan beide zijden langslopen, ervaring leert een hoop. Alleen met zee tochten heb ik nu speciale ogen aan het dek gemaakt om de zaken zeevast te zetten, ik heb de Smart wel eens met zwaar weer een meter omhoog zien komen, niet leuk als het autotje net een jaar oud is, kostte toch een achter end plate, een rechter voorscherm en een koplamp unit, EN EEN JANKENDE WEDERHELFT. We wonen ongeveer een half jaar in France, en de andere helft in Holland aan boord. Als ik hier gestopt ben met werk gaat 't schip naar pt Barcarés bij Perpignan.
Nu met werk toch wel lekker om een onderdak te hebben in Holland.
C U
Andy
Moderators: Jerry Stam