volvo occasion uit gilze (molenschot) bij een zekere Arnold. ervaring?
- V700 register
- Nieuw lid
-
hij heeft een wagentje staan een 760 uit 82 waar ik vrijdag naar ga kijken.
km verhaal is wederom vaag, maar de man lijkt betrouwbaar en heeft een historie.
hij handelt ook in 740 recentelijk, daarvoor voornamelijk 2-serie. hij diverse volvo's op marktplaats staan.
vraagje.
waar staat het chassisnr van 760 ik wil dat ff checken met de onderhoudsboekjes die hij er zegt bij te hebben.
dashboard is gescheurd, maar dat is voor mij niet on overkoombaar.
daarnaast zou km-teller defect zijn, ik hoor dat vaker. Is dit elektrisch? zou ergens op de achteras aangesloten zitten volgens meneer Arnold.
Lijkt me een hobbie-ist die zelf invoert en een centje bij probeert te verdienen.
Hij kwam open en eerlijk over.
O, en gas in 760 gaat dat over het algemeen goed?
de 760 in Someren-eind is het niet geworden, ik wil toch belasting vrij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Als de sensor problemen had of de bekabeling van sensor naar teller, dan zou hij GEEN snelheid aangeven en ook geen km-teller bij moeten tellen.
GAS in de oudere 6 cilinder is voorzover ik weet geen aanrader.Kan wel, maar goed is het niet.
Erg backfire gevoelig, en goed voor het blok en kop is het niet.
de oude 6 cilinder heeft zowiezo veel aandacht nodig.Check goed of hij optijd zijn beurtjes heeft gehad.Vooral de olie verversing is erg belangrijk.
Er zit kleine olie kanaaltjes in het blok die verstopt kunnen raken bij oude olie.Ook wordt de ketting op spanning gehouden door oliedruk.Dit wil nog wel eens fout gaan met oude olie.
Ik ben geen expert met de PVR 6 cilinder, maar dit is wat ik ervan weet.
HOGE km standen met deze blokken zijn volgens mij ook niet erg goed.
Verder ken ik meneer Arnold niet..
Chassisnummers lijken mij op dezelfde plekken als in de 740.Op het plaatje onder kap.Rechts[passagiers] in de deur stijl.En nog een paar plekken.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
welk octaan gehalt moet er getankt worden? 95 of 98 of kan allebei?
en moet er loodvervanger toegevoegd worden?
aan 1982 typen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar dan heb je wel en mooi stukje elektronica achter het dashboard ingebouwd. Normaalgesproken geeft de km-teller de afgelegde weg af en laat ie het aangeven van de snelheid over aan de snelheidsmeter.gerryberrie schreef : Als de KM-teller WEL snelheid aangeeft, is er niks met de sensor op de achteras aan de hand.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Hahaha,</div><div class="content"> </div><div class="content">Jaa dat is een ernstig mooi stukje electronica! wat ik achter het dash heb zitten. om JaloErs op te zijn.Mathy schreef : Maar dan heb je wel en mooi stukje elektronica achter het dashboard ingebouwd. Normaalgesproken geeft de km-teller de afgelegde weg af en laat ie het aangeven van de snelheid over aan de snelheidsmeter.
Zolang TS het maar begrijpt, en snapt als de SNELHEIDSMETER wel snelheid aangeeft en de KMTELLER stilstaat, er niks met de sensor op de as aan de hand is.als ze ALLEBEI [snelheidsmeter EN km-teller] niet veel doen, is er wel kans dat wat er is met de sensor, de bekabeling of de electronica in het klokwerk zelf gaar is.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook stonden er nog 2 740 Turbo's, waarvan er eentje wel netjes was, maar de andere, die volgens Arnold eveneens in "goede staat, nooit aan gelast e.d." was, was qua chassis eveneens zeer slecht (gaten in de kokerbalken...).
Ik zou er zelf niets kopen, de man kwam op mij niet echt eerlijk over. Hij deed zogenaamd alles zelf "restaureren" (er stonden toen misschien wel 15 auto's) maar hij had geen brug zei hij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
klinkt in ieder geval als een metaal schredder.
ook met iets moeilijkere dingen als een stoel of bougie moet je bij hem ook niet aankomen.
ik zou er idd ook niets kopen, of het moet een sloper zijn voor onderdelen.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Gevraagd naar ervaring met deze Arnold, jawel, die heb ik. Kom er later deze dag nog op terug. Overigens geen negatieve ervaring, maar ook niet uitgesproken positief.
Afgelopen zomer ook eens wezen kijken, naar een knaloranje 244, eerste eigenaar, "absoluut originele en onverprutste staat etc." De verf was nog nat...
Er arriveerden op dat moment ook twee mannen, helemaal uit Utrecht komen rijden, na afspraak. Bij de eerste aanblik reeds van de hen als schitterend (van de natte verf dus) omschreven 244 hielden ze het gelijk voor gezien. Ondergetekende werd nog een absoluut originele 340 5-bak met ongelooflijk lage en (niet) aantoonbare km-stand getoond, welke "weg mocht" voor €1250., en nu voor de helft, inclusief nóg een 340 aangeboden wordt op MP.
av jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heeft dit heerschap ook een garagebedrijf of is het een hobbyverkopert?Ik kan enkel 5 advertenties vinden op MP, meer niet.frankyfire schreef : Hoi iemand ervaring met een zekere Arnold uit Gilze (molenschot).