bout remklauw draait door

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 08:44 #1082646 door V700 register
bout remklauw draait door is gemaakt door V700 register
Dames en heren, ik heb een vraag over het loskrijgen van een remklauw.
Heb onlangs alle remschijven rondom vervangen. hele verbetering. trillen in het stuur en trillen bij remmen waren weg. Dit begon echter een paar weken geleden  opnieuw.  even gechekt en... speling in de remklauw linksvoor. Dus de ratel erbij en aandraaien, maar de bout draait door! Het gaat om de onderste bout, ik krijg hem geen kant op, wil niet los en niet vast. Heeft iemand een tip om de bout er uit te krijgen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-09-2010 10:01 #1286806 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Krijg je er geen
Krijg je er geen schroevendraaier tussen gewrikt? Waarmee je de kop van de bout naar buiten kunnen drukken terwijl je met de ratel de bout losdraait?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 11:03 #1286807 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Schroevendraaier

henqui schreef : Krijg je er geen schroevendraaier tussen gewrikt? Waarmee je de kop van de bout naar buiten kunnen drukken terwijl je met de ratel de bout losdraait?

Wanneer je wat geluk hebt zal het met een schroevendraaier wel lukken. Mooier is het als je een grote koudbeitel wat verslijpt  door deze in het midden uit te hollen. Je hebt dan twee draagvlakken onder de boutkop. Ook kun je wat meer kracht zetten..
Wanneer de bout er uit is zul je de draad wel met een tap op moeten zuiveren.
Het ziet er wel slecht uit voor de rembeugel. Ik denk dat je naar een andere op zoek moet. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2010 21:18 #1287048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beitelen is de enigste
Beitelen is de enigste oplossing volgens mij. Of misschien kun je er een griptang nog op krijgen.

Moderators: Jerry Stam