welke keuze? 4 cylinder turbo of 6 cylinder
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2010 19:58 #1082617
door Mathy van Nisselroy
welke keuze? 4 cylinder turbo of 6 cylinder is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Ik rij nu in een 945 met B200 motor. Ik ben op zoek naar een andere auto van dit model, 940/960.
Maar loop te twijfelen tussen een turbo motor of een 6 cylinder. Ik ben geen hardrijder, maar hou wel van confortabel cruisen. Mijn vragen zijn het volgende, welke motoren zijn betrouwbaarder, is er veel verschil in brandstofverbruik.
Hoe zit het met eventueel een caravan trekken. Zijn 4 cylinders met turbo ook in combinatie met automaat geleverd?
kortom, wat is wijsheid in deze kwestie?
Ik hoor graag reacties over dit punt.
PS, als iemand een goede auto te koop heeft, ik hoor het graag,
Paul.
Maar loop te twijfelen tussen een turbo motor of een 6 cylinder. Ik ben geen hardrijder, maar hou wel van confortabel cruisen. Mijn vragen zijn het volgende, welke motoren zijn betrouwbaarder, is er veel verschil in brandstofverbruik.
Hoe zit het met eventueel een caravan trekken. Zijn 4 cylinders met turbo ook in combinatie met automaat geleverd?
kortom, wat is wijsheid in deze kwestie?
Ik hoor graag reacties over dit punt.
PS, als iemand een goede auto te koop heeft, ik hoor het graag,
Paul.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2010 20:07 #1286605
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo
Ik zou gaan voor een turbo met automaat!
Dit omdat ik natuurlijk zelf ook een turbo heb:))
Wel denk ik dat de 4 cilinder meer bullet proof is en goedkoper in onderhoud.(de turbo dus..)
Aan jou de keus....
Groet Chris
Dit omdat ik natuurlijk zelf ook een turbo heb:))
Wel denk ik dat de 4 cilinder meer bullet proof is en goedkoper in onderhoud.(de turbo dus..)
Aan jou de keus....
Groet Chris
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2010 20:14 #1286606
door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Gebruik eerst maar eens de zoekfunctie hier en lees jezelf zoveel mogelijk in over dit onderwerp. Er zijn al genoeg topics hierover geweest.

De keuze is een persoonlijke, ligt eraan waar je de meeste nadruk op legt.
De 4 cilinder turbo's zijn idiotproof, goedkoop in onderhoud en (meestal) aanschaf.
De 6 cilinders lopen mooier en hangen vaak in een (wat mij betreft mooiere) en luxere auto.
Beide kunnen met automaat. De Volvo automaten staan als betrouwbaar bekent. Om de paar jaar nieuwe olie erin en als je vaak zware last trekt een extra oliekoeler erop monteren.
Succes met je keuze.

De keuze is een persoonlijke, ligt eraan waar je de meeste nadruk op legt.
De 4 cilinder turbo's zijn idiotproof, goedkoop in onderhoud en (meestal) aanschaf.
De 6 cilinders lopen mooier en hangen vaak in een (wat mij betreft mooiere) en luxere auto.
Beide kunnen met automaat. De Volvo automaten staan als betrouwbaar bekent. Om de paar jaar nieuwe olie erin en als je vaak zware last trekt een extra oliekoeler erop monteren.
Succes met je keuze.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2010 20:55 #1286610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4 of 6, 't is persoonlijk
4 of 6, 't is persoonlijk, maar als je voor de trekkracht of pk's gaat kies je voor een 6 cilnder; de 3 liter automaat dan. Die motoren lopen werkelijk bijzonder soepel en hebben veel koppel over het hele toerenbereik zonder inhouden. Het gaat maar door... Ze lopen veel mooier dan de V6 uit de760. Ze rijden ongeveer 1 op 9 gemiddeld, een turbo doet dat ook. Die 204 pk krijg je niet met een turbo, meestal zijn de turbo's rond de 150pk of zo. Daarbij komt nog het mooie geluid van een 6 cilinder en de stille loop.
De keuze tussen een 4 of 6 cilnder is er ook 1 van de fiscus, want de wagens met een 6 cilinder zijn doorgaans wat zwaarder en dat moet worden "gestraft" vindt men...
Kiest u zelf, als je voor een 6 cilnder kiest dan wel een 3 liter automaat. Als de keuze op een turbo valt, een B230 turbo rond 150pk. Er zijn ook modellen met een LPT (low pressure turbo) met minder pk's. Ik krijg de indruk dat u voor pk's kiest, dus even het type motor goed nazoeken bij een aanschaf.
Succes,
Robert
De keuze tussen een 4 of 6 cilnder is er ook 1 van de fiscus, want de wagens met een 6 cilinder zijn doorgaans wat zwaarder en dat moet worden "gestraft" vindt men...
Kiest u zelf, als je voor een 6 cilnder kiest dan wel een 3 liter automaat. Als de keuze op een turbo valt, een B230 turbo rond 150pk. Er zijn ook modellen met een LPT (low pressure turbo) met minder pk's. Ik krijg de indruk dat u voor pk's kiest, dus even het type motor goed nazoeken bij een aanschaf.
Succes,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2010 09:27 #1286641
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 6 inlijn loopt het mooist
Laat je niet gek maken, zoek gewoon een mooie met een B204GT of B204FT...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2010 10:04 #1286642
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proefrijden
Ga zo wie zo in beide proefrijden.
Het Meeste is wel gezegd denk ik.
-Idd Belasting kan een punt zijn
- Automaat? Koeler monteren ivm caravan.
- Verbruik? Denk dat een 3.0 ltr iets meer verbruikt ( mijne ± 1 op 6,8 LPG) dan een turbo maar verschil is naar mijn mening dusdanig klein dat dit niet echt een punt is. (vertaal het maar eens naar kosten per maand)
- Achterwiel ophanging van een 960 is beter (mits beide in goede conditie)
- Verder is het denk ik een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de 960/ V90 mooier dan de 945
Igg suc 6 met je keuze!
Het Meeste is wel gezegd denk ik.
-Idd Belasting kan een punt zijn
- Automaat? Koeler monteren ivm caravan.
- Verbruik? Denk dat een 3.0 ltr iets meer verbruikt ( mijne ± 1 op 6,8 LPG) dan een turbo maar verschil is naar mijn mening dusdanig klein dat dit niet echt een punt is. (vertaal het maar eens naar kosten per maand)
- Achterwiel ophanging van een 960 is beter (mits beide in goede conditie)
- Verder is het denk ik een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de 960/ V90 mooier dan de 945
Igg suc 6 met je keuze!
Moderators: Jerry Stam